Carisma sa for siden:
Hva skjer hvis man har egglønsing, men ikke menstruasjon? Eller er det umulig?
Carisma sa for siden:
Hva skjer hvis man har egglønsing, men ikke menstruasjon? Eller er det umulig?
Carisma sa for siden:
Ikke øredøvende respons på denne nie :D
Men denne uka fikk jeg plutselig mensen gitt, helt uventet. Så kanskje lavkarbo hjelper? Og akupunktur som jeg går til?
jeef-micro sa for siden:
Jeg tror at om du har PCOS, så er det jo selve eggløsningen som er problemet, så om du først har eggløsning, så vil du vel få mensen også? Viss ikke betyr det jo at det er noe galt med selve livmora som ikke forbereder seg på et evt befruktet egg... eller?
SlankeMammsen sa for siden:
Ved PCOS har man for mye mannlig kj.hormoner i kroppen slik at eggene ikke modnes skikkelig før eggløsning...
det er hormonforstyrrelser, og en meget sammensatt diagnose...
jeg har muligens dette, har de fleste symptomene, men har iallefall PCO :-(
men varierende sykluser kan komme av så mye :-S desverre
Carisma sa for siden:
Jeg har påvist PCOS med de fleste symptomene, så hos meg er det liten tvil om hva uregelmessighetene kommer av... :o
jeef-micro sa for siden:
samme med meg også... Jeg har PCOS, men har ikke forhøyet testosteron (manlige kjønnshormoner). Men PCOS er et veldig sammensatt problem da, og det kan variere hvilke symptomer som er mest fremtredende hos den enkelte...
Borealis sa for siden:
Hm..er det testosteron som er forhøyet v/pcos?
Trodde det var LH (luteniserende hormon).....:confused:
Men, - det henger sikkert sammen, tenker jeg.
Carisma sa for siden:
Det er begge deler :ja:
Her er hva lommelegen sier: www.lommelegen.no/322856/polycystisk-ovarialt-syndrom-(pcos)
Cyan sa for siden:
Som bebbisprøver har jeg lest alt jeg kommer over angående eggløsning, og det jeg i hvert fall har fått med meg er at en eggløsning følges alltid av mensturasjon, men mensturasjon behøver ikker nødvendigvis å bety at man har hatt eggløsning.
Så dette er med andre ord ikke mulig, så vidt jeg har forstått:
Megvel sa for siden:
Det er det alternativet at eggløsning ikke følges av menstruasjon for man er gravid da... Nok PCOS-ere her som "varer" i tre mnd og plutselig er gravide...:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.