< Tilbake til oversikten

Kjæreste på lavkarbo, trenger litt råd!

aslaug sa for siden:

Hei!
Kjæresten vil prøve lavkarbo,men vil ikke legge sjela si i å lese filosofier.Han har lest litt brosjyrer og skjønner prinsippene, det med brød-pasta-ris-og poteter er greit. Karins brød falt i smak,så her er vi allerede et stykke på vei.
Jeg er den som lager all mat her i huset, så det er ikke noe problem heldigvis.
Han lurer fælt på hva han skal erstatte juicen og blåbærbiolaen om morgenen med, og jeg sier vann. Er det noen youghurt han kunne tatt i stedet?
Han starter for fullt 17.august, jeg tenker meg ca 50 karber for han.
Andre råd, tips?:D:D:D:D

Carisma sa for siden:

Med brosjyrer, mener du lavkarbo på 3 minutter-brosjyren? Den er genial. Jeg har en sånn mann i huset selv, og han følger den brosjyren, har til og med teipet den opp over pulten på jobb :D

Biolaen kan erstattes med smoothie. Enten med fløte, eller med litt biola uten smak. Blandes med friske bær, ett-to egg, kanskje litt søtning (og/eller vaniljedråper) så er det et helt måltid :ja:
Juice kan erstattes med the, eller vann med appesin eller sitronskiver i. Vi har vel alle vært der hvor vi har ting vi absolutt ikke kan leve uten, og etter noen uker tenker vi ikke på det engang :lol:

aslaug sa for siden:

Ja den brosjyren er flott!!:D:D Lettforståelig og lett å følge!
[color=#0000ff][/color]

aslaug sa for siden:

HEI!:D:D
Nå har jeg et nytt spørsmål: Hvilken leverpostei har lavest karbeinnhold? Han elsker det, så det må jeg bare få tak i.
[color=blue][/color]
Han spiser ketchup på en del mat og jeg ble sjokka i går når jeg så på karbeinnholdet:eek::eek:
Så den må ut av huset sporenstreks.
[color=#0000ff][/color]
Er det noen pølser dere kan anbefale som ikke har mer enn 5 karb/100g?
[color=blue][/color]

nalana sa for siden:

Har du prøvd Iduns sukkerfrie Ketchup? Den har 8 karber pr 100 gram og man spiser jo ikke akkurat mengder av gangen. Ikke ta fra typen ketchupen, det virker unødvendig strengt! ;)

aslaug sa for siden:

Takk for tips, skal kjøpes inn i dag!!!!!:D:D Nå blir han glad vettu!!

peder5 sa for siden:

Hvor får jeg tak i den brosjyren da?

Sunfrid sa for siden:

Ja, det lurer jeg på også...

Starry Eyes sa for siden:

Finsbråten ovnsbakt er veldig god og den har de på Spar vet jeg. Den er det null eller 1 kbh i. Har også hørt snakk om en First Price leverpostei med 1 kbh i, men denne har jeg ikke smakt selv.

De har noen 3-pakninger med pølser på Rema til kr 29,- som ikke har så høyt karbeinnhold. Det er forskjellige typer, så karbeinnholdet varierer. Samt kalkungrillpølsene til Solvinge er det 5 kbh i såvidt jeg vet.

Photobscura sa for siden:

Ja! Den er veldig god, synes jeg! Ovnsbakt, ganske stor rund boks med rød og grønn etikett. Og billig, det er jo heller ikke av det verste.

Vær obs på at den sukkerfrie ketchupen inneholder aspartam. Blæ :geip:

Viclin sa for siden:

Jeg har funnet flere fra Coop med karbeinnhold på ca 3. Arne Magnussen (?) het en produsent av Chorizopølser på Ica med 0 kh. Ica hadde også pølser fra Grilstad med 1 (?) kh.

aslaug sa for siden:

Å så supert, takk for mange svar!!! :)Det er godt å se at han kan få mye av det han liker!!
Har funnet en kaviar som han kan ha, Mills gjestekaviar med 5 karber. Den var på glass. Tubekaviarene har for mye syns jeg:D:D

Photobscura sa for siden:

Men så er gjestekaviaren myyyye bedre enn alt av tubekaviar jeg har smakt, i alle fall :)

aslaug sa for siden:

Hei!
Det går veldig bra med sambo på lavkarbo, blant annet så har han vært på 2 kurs med lunsj og bare spist pålegget av smørbrødene. :D:D
[color=red][/color]
Nå er jeg ute etter en lavkarbopizza og lurer på om dette er den beste oppskriften??? Er det noen som vet???:o
[color=red][/color]
Deig:

3,5 dl soyamel
3 egg
1,5 dl kremfløte
0,75 dl farris uten smak
1 ts salt

Bland sammen, og spre på en stekeplate med bakepapir. Stekes i 12-15 min på 190 grader (midt i ovnen).

Ha deretter på topping, og stek på 225 grader til den er ferdig.

Med hjemmelaget tomatsaus, og toppet med mozzarella, skinke, peperoni, paprika og sopp gir denne kun 8 karber i hele pizzaen!

Kitt sa for siden:

Sverger til denne, jeg da!:)

aslaug sa for siden:

Hei!
Jeg må bare fortelle om min kjære som har gått ned 5 kilo på lavkarbo. Han var ikke overvektig etter bmi-standaren. men nå har han altså gått far 83 til 78 på noen uker. Sier dette kostholdet vil han ha resten av livet, det er helt utrolig egentlig. Han hadde tenkt å skeie ut en gang i måneden med vanlig pizza, men nå har han ikke lyst på det lenger!!!!:D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.