Hillelille sa for siden:
Det sier denne bloggeren her; bedreviteren.blogg.no/1242903783_spiser_du_for_lite_ka.html
Så, hva sier dere om dette?
Hillelille sa for siden:
Det sier denne bloggeren her; bedreviteren.blogg.no/1242903783_spiser_du_for_lite_ka.html
Så, hva sier dere om dette?
Omelett sa for siden:
Navnet på bloggen sier vel alt. :p
nite66 sa for siden:
He he, synes utsagnene hans stemmer skrekkelig godt med tittelen på bloggen :p. Men, hovedemnet for bloggen hans ser ut til å væren om kosthold relatert til trening, så han ser vel på dette i det perspektivet. Men for meg som absolutt ikke er noen atlet, så er lavkarbo den beste nyheten jeg har opplevd på år og dag!
Bulldog sa for siden:
Idiot.
Beklager språkbruken. Jeg fant ingen andre dekkende uttrykk...
Veggpryd sa for siden:
Dust! Jeg klør i finga etter å skrive et upassende svar i bloggen hans. :rulleøyne
Photobscura sa for siden:
Haha, ja. Samme her. I blant lurer jeg på om vi som lever på lavkarbo er aliens, ettersom forskning så ofte ikke samsvarer med våre opplevelser.
Carisma sa for siden:
Jeg klrte ikke dy meg, og måtte skrive et svar jeg da.... :rolleyes:
Ser ingen kommentar jeg, Carisma. Kanskje han må godkjenne dem først? Spørs hvor interessert han er i nyansene i tilfelle ...
Carisma sa for siden:
Den går nok til godkjenning ja, så den ser nok ikke dagens lys :D
Skrev et innlegg jeg også, så vi får se ... ;)
mini me sa for siden:
Jeg var og tittet litt på denne bloggen, jeg og.
Uten at jeg veit noe om vedkommende eller hvem han predikerer for, så ser det ut til at han er (for å bruke hans egen måte å ordlegge seg på) treningsfanatiker.
For slike vil sikkert en slik studie være viktig og de resultatene han diskuterer er ikke noe nytt for såvidt heller. Studiet heter tross alt: "Influence of preexercise muscle glycogen content on transcriptional activity of metabolic and myogenic genes in well-trained humans" og omfatter altså ikke overvektige folk i liten aktivitet som slanker seg. Torkil Andersen adverer også mot det i sin bok at man trener hardt mens man går på lavest karbo inntak, sikkert av samme grunn som man kommer frem til i denne studien.
Slik jeg forstår det her nå, så er ikke det som blir skrevet i denne bloggen noe som motsiger det vi har blitt fortalt og lært. Enda jeg skal si meg enig i at overskirften er drøytt dristig, og inneholdet tynt. MEN Jeg ser det heller ikke slik at han skriver om meg eller dere her.
Klart du har et poeng, mini me, men det blir bare for unyansert, og sånne blogger vil uansett komme opp i søkemotoren når folk som er usikre på lavkarbodietter søker, og det er alt for mange der ute som er krigstype-lesere :o.
mini me sa for siden:
Jeg er enig med deg der. Det er uheldig innlegg, fordi det kan forvirre folk som hadde heller trengt å være inni varmen hos oss, en å gi fra seg lavkarbo ideen før de har prøvd pga. sånne blogger. Jeg la også inn forespørsel der om han kunne fordype nærmere om studiet, i håp om at det fremkommer at dette omhandler veltrente folk, i konkurransesammenheng. :rolleyes:
trulss sa for siden:
Det virker heller som "bedreviteren" ikke egentlig vet noe som helst, men har laget en blogg og kopiert og modifisert innholdet kun for å ha annonser på sin side som han kan tjene penger på når noen klikker. Vedkommende har sikkert 500 slike ulike blogger. Og han tjener sikkert endel på google annonsene.
Veggpryd sa for siden:
Men, er det ikke Blogg.no som tar annonse-pengene? Det er vel derfor det er gratis å ha egen bloggside der?
Vet ikke hvordan det er med blogg.no, men på blogspot kan du stille det inn sånn at du kan tjene penger på annonseklikk. Men vet ikke hvordan det funker, bare at det går an.
trulss sa for siden:
Sånn fungerer det å tjene penger på sin egen blogg eller hjemmeside for den saks skyld:
tjenpengerfornybegynnere.blogspot.com/2009/01/tjene-penger-p-blogging-intro.html
Alle kan gjøre det. Og derfor er det så sinnsykt mange lavnivå blogger hvor den enkelte har kopiert innhold fra andre sider og modifisert teksten til å bli sin egen.
Truls
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.