< Tilbake til oversikten

Ny her, og har noen spørsmål

Miss Piggy 2 sa for siden:

Hei på dere, jeg er ny her i dag, og har tittet litt her, men ennå MYE igjen å lese :-)

Jeg følger ingen fast kur, men kutter karbohydrater etter beste evne. Jeg fikk barn for 2 år siden og gikk opp 16 kg. under graviditeten, og det meste raste bare av. Jeg ammen lenge - helt til snuppa var 16 mnd., men da jeg sluttet så har kiloene bare økt på igjen, og jeg er nå oppe i vekten som jeg var da snuppa ble født, så disse 16 kg., vil jeg nå forsøke å få av meg igjen.

Jeg har kuttet karbohydrater tidligere en gang også, med veldig godt resultat, men da leste jeg så og si ikke noe, bare spiste slik jeg trodde var riktig, og det funket. Men det ble fryktelig ensformig. Men jeg ser jo her inne nå at det trenger jo ikke å være ensformig i det hele tatt, så jeg gleder meg til å starte opp og forsøke litt forskjellige oppskrifter jeg ser dere har her.

Men et spørsmål: noen skriver noe om at vi må ha fett også. Hvor mye fett må vi ha i forhold til karbohydrater osv.... ????

Det står sikkert noe om det her et sted, men jeg har ikke klart å finne det ennå, så blir glad om noen kan svare meg, og evt. om det er andre viktige ting jeg bør vite......

Gleder meg til fortsettelsen... :)

Carisma sa for siden:

Det kommer helt an på hvilken filosofiretning du legger deg på. Noen, som ketolyse og skaldeman sier rundt 75% fett, mens på fedon, eurodiett og spis deg slank er det lite fett.

Kitt sa for siden:

Ikke 75% fett, vel, men 75% av energien skal komme fra fett.

Klarer desverre aldri å huske formelen for dette, men den ligger flere steder her inne om du gidder lete!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.