Jeg har oppdaget noe rart...jeg har fått nye strekkmerker!!! :eek:
Den siste uken har jeg klødd mye på magen og trodde det var fordi magen krymper og at det er bevegelse i huden og den forhåpentligvis trekker seg litt sammen. I dag oppdaget jeg at det ikke var derfor, jeg har nemlig fått nye strekkmerker i huden. De nye strekkmerkene strekker seg motsatt vei enn alle de andre. Nå går de oppover (loddrett). Får man strekkmerker av å gå ned i vekt også? Har alltid trodd at det kun skjedde når huden strekker seg og blir større.
Har mye strekkmerker fra før så huden min er veldig lite elastisk, men at jeg skulle få nye strekkmerker når jeg går ned i vekt kom som et lite sjokk for meg.
Noen andre som har opplevd dette?
Jeg har forresten gått ned 15 kilo på 3 måneder så det er jo ganske stort vekttap på kort tid...men allikevell...strekkmerker??? Sukk...
Jeg har mange strekkmerker som går oppover jeg også (når jeg ser litt mer etter ;) ), men de fleste skråner litt. De nye strekkmerkene er rett opp og er litt på siden på magen...forstår ingenting jeg.
Nå har jeg googlet litt og funnet ut noe jeg ikke visste fra før:
"Strekkmerker oppstår på grunn av rask vektøkning, hurtig vekst eller ekstremt vekttap både hos kvinner og menn."
Kan vel kanskje kunne si at 15 kilo på 3 mnd er ekstremt vekttap...så det vil vel sikkert komme flere også. Ja ja, vil heller ha strekkmerker enn alle de ekstra kiloene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.