< Tilbake til oversikten

Grønnsaker som mellommåltid

gaffel sa for siden:

Har dere noen tips til enkle mellommåltider i form av grønnsaker?
Når man kan luke ut gulrøtter, kålrot og frukt, kom jeg plutselig ikke på så mye som er enkelt å ta med seg.
Og jeg er vanvittig lei av brokkoli/blomkål. Hehe.

Takk for alle tips! :D

Carisma sa for siden:

Salat av forskjellig slag, sukkererter, minimais, bringebær, avocado... Husk å kombinere karbohydrater med en protein og en fettkilde. Nøtter er fint.

gaffel sa for siden:

Minimais, er det lov?
Hm. Høres bra ut.

Takk :)

Cornelia sa for siden:

Jeg pleier å lage gresk salat.
Tomat, agurk, litt rødløk og masse fetaost. Hell over olivenolje og oregano.
Kjempegodt.
Hvis du har lyst kan du lage Tzatziki til også, av tyrkisk yoghurt.
Og man kan ha i fek. avocado og litt nøtter.

trillian78 sa for siden:

Stangselleri! Gjerne med blåskimmelost på. Fantastisk god kombinasjon.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

spinat og rapid svidd sprøtt og godt i panna med tunfisk i gelé er min favoritt :) :D

Nannah sa for siden:

Svidd spinat og salat? Nå ble jeg skremt ....og litt nyfiken :p

Furine sa for siden:

Mangetout er også fint å ha med seg. Dei er gode å knaske på. No er eg vel og merke ikkje sikker på karbohydratnivået i dei. Nokon som veit?
Babybel er også praktisk å ta med.

Liv sa for siden:

Mangetout???????????
HVA ER DET??????:D

Photobscura sa for siden:

Er ikke mange tout det samme som sukkererter? Sukkererter inneholder rundt 3 gr kh pr 100 gr i alle fall.

Furine sa for siden:

Takk, Photo! :)
Nei, det er ikkje heilt det same som sukkererter. Trur det heiter margerter på norsk. Dei er mykje flatare enn sukkererter. Trur mangetout heiter snowpeas på engelsk, og sukkererter sugar snaps. Om eg ikkje rotar?

Photobscura sa for siden:

Ah, ok. Jeg har bare sett mange tout på en innvandrerbutikk, og de så helt like ut, sikkert derfor.
Men jeg gjorde et søk på det, og det inneholder 3,3 kh pr hundre gram, så ikke ulikt sukkererter altså :)

Seba-stina sa for siden:

Jeg digger å bare skjære med meg noen godt tykke biter agurk, og noen cherrytomater som jeg kan maule. :) Det er veldig enkelt og veldig godt! :)

Kanutten sa for siden:

Også kalt for haricot vertes??

Furine sa for siden:

Nei.. Haricot vert er grøne bønner, det vi kallar brekkbønner! :) For øvrig veldig godt dampa og deretter surra i smørsteikt løk :ja:

Kanutten sa for siden:

:ja: :sikle:

Kanutten sa for siden:

Les HER og bli mer forvirret! :lol:

Furine sa for siden:

:lol: Bevare meg vel! Skal ikkje vere enkelt! Men dei er nært beslekta i alle fall... Men dei veldig store bønnene er vel dei som blir kutta opp i småbitar.. Har berre sett dei i småbitar i alle fall her. Eller heile på markedet. Men har ikkje kjøpt dei sjølv, heile altså. Det var vel det dei kalla snittbønner.
Haricots vertes kallar eg berre "boontjes", det går jo i flamsk her.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.