< Tilbake til oversikten

Hei!

kei29 sa for siden:

Jeg vil bare høre om litt starthjelp her! Begynner imorgen på lavkarbo og har plukket ut meny etter oppskrifter her! Veldig spent og og veldig gira med å komme igang.Har 30 kg jeg skal ha av meg etter fødsel i mars..
Tar imot alle tips og gjerne godr råd.Har lest noe om lavkarbo men synes ikke jeg finner nok stoff om hva dette virkelig innebærer og hva som er viktigst med denne livstilen..
Men maten ser super ut!
:D

arnakristin sa for siden:

Hei,
…og velkommet hit!
Lavkarbo er et paraplybegrep for ulike dietter. I og med at du skal ned en del kilo og sikkert ønsker en god progresjon på vektnedgangen så anbefaler jeg deg å lese om de ulike filosofiene og velg deg en du føler passer for deg. Les og lær og følg den valgte dietten. Bøkene får du lånt på biblioteket. Anbefaler at du følger en filosofi da det er mange falllgruver for en nybegynner på lavkarbo. Når du har lært deg hva kostholdet innebærer er det mulig å justere kostholdet i henhold til egne behov.

Kostholdsfilosofier, forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6

Her er en kjapp liten oversikt vedrørende lavkarbo, www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

kei29 sa for siden:

Tusen takk for gode råd og tips!synes det er utrolig vanskelig å finne ut hva som passer best for meg tiltross for at jeg har brukt to dager på å lese nå..Skulle ønske det var et sted man kunne får opp en dagsmeny å bare prøve seg..men skjønner at det trengs kartlegging på sikt..

Amagetha sa for siden:

For min del spiser jeg 0-35 karber hver dag. Jeg teller ikke (har lært meg ca hva ting inneholder), og det har fungert veldig bra :)

Carisma sa for siden:

De fleste bøker til de forskjellige filosofiene inneholder forslag til dags- og ukemenyer.

Forøvrig har Kosebamsen lagt ut sin ukesmeny basert på Skaldeman: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26822

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.