< Tilbake til oversikten

Sukkerarter? Ketolysepiller? Kan noen hjelpe meg?

Caroline79 sa for siden:

hei, jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på:)

Når det står oppgitt eks 9 karbohydrater pr 100 gram på en matvare, også står det videre "hvorav 9 er sukkerarter". Syntes jeg har lest et sted at man kan trekke fra sukkerarter, stemmer det? betyr det i såfall at det er null karbohydrater i youhurt, her er det jo 9,4 karbohydrater hvor 9,4 er sukkerarter?

annet spørsmål; hva er ketolysepiller og hva hjelper det for?

tusen takk for svar!er nemlig ganske ny, så setter pris på all hjelp!

:)

Photobscura sa for siden:

Sukkerarter er sukker. Men sukkeralkoholer kan du trekke fra. De kan også heter polyoler, eller annet med -ol på slutten. Det er som regel sukkerfritt godteri som har sukkeralkoholer. Så om det står på yohurten din at den har 9,4 gr kh, hvorav 9,4 gr er sukkerarter, da er det 9,4 gr kh. Hverken mer elle rmindre :)

Ketolysetablettene er diverse kosttildkudd som er tilpasset et ketogent kosthold. Det er satt sammen av dr Torkil Andersen som står bak Ketolysekuren. Det er veldig greit for en som ikke har satt seg så inn i hvilke vitaminer/mineraler man trenger når man er i ketose. Du kan fint kjøpe diverse kosttilskud fra helsekosten, men da må du selv finne ut hva du trenger og ikke trenger ;). Noen klarer seg helt fint uten kosttilskudd også.

Caroline79 sa for siden:

tusen takk for svar :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.