< Tilbake til oversikten

Hjeeelp

CarrieBee sa for siden:

Hei

Har nå gått på lavkarbo en stund og har så langt gått ned 7 kg. Nå har jeg stått i ro over en lang periode, og lurer på om det er noe jeg gjør feil? En typisk dag for meg:

Frokost: 2 stekte egg med bacon
Mellommåltid: Kokt egg
Lunsj: Salat med kylling, bacon og litt seterrømme
Middag: Løvsteik
Kvelds: Omelett

Kan noen si meg om jeg gjør noe galt, så jeg kan rette på det?

Grosken sa for siden:

Du skal også drikke 3 liter vann. Det hjelper kroppen å håndtere proteinene, bryte dem ned til ainosyrer som kroppen trenger.

luringen sa for siden:

spiser du ikke mer grønt?? Det bør du, synes jeg da. Og du skriver jo ikke noe om hvor mye du spiser?

Photobscura sa for siden:

Grønnsaker grønnsaker grønnsaker! Fett fett fett!

Areola sa for siden:

Hvor lang tid er en lang periode?
Det er vanlig at kroppen tar en pause en gang iblandt.

Max sa for siden:

Mer grønt!

Legg til litt agurk og tomat til frokost (om ikke tomat er en party-stopper). Ta en dæsj majones på egget. Salat til løvsteken!

Bacon kan også være en partystopper for mange, sjekk at du bruker bacon som er helt fritt for sukker (ofte tilsatt). Bytt ut med skinke, eller annet kjøtt).

Regner med du varierer middagene dine ganske bra, det teller jo en del.

Jeg spiste selv veldig mye middagsrester til lunsj og kvelds, da blir ikke kosten så ensidig i lengden (jeg gikk riktignok ned mest i vekt når jeg levde på omeletter, men det er en dårlig løsning..).

CarrieBee sa for siden:

Jeg drikker minst 3 liter vann hver dag, men man kan vel også drikke lettbrus? Trodde det var ulovlig å spise mye grønt jeg...
Merka også at jeg går mest ned i vekt når jeg lever på omlett og eggerøre, men det blir jo litt kjedelig i lengden...Fisk er vel bra?

Mona S sa for siden:

Flesteparten av karbohydratene du spiser i løpet av dagen skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Det er viktig at du spiser grønt, ellers står du i fare for å bli feilernært... Fisk er veldig bra, stek den i meierismør, så blir det enda bedre;) Jeg spiste for lite fett i starten, og da stoppa det fort opp.

Lykke til videre:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.