alvepiken sa for siden:
Eller hvordan nå forkortelsen er, johannesbrødkjernemel i alle fall:p
Finnes det noe alternativ som er mulig å få tak i på matvarebutikker? Jeg vil ha rømmegrøt i dag nemlig:p
alvepiken sa for siden:
Eller hvordan nå forkortelsen er, johannesbrødkjernemel i alle fall:p
Finnes det noe alternativ som er mulig å få tak i på matvarebutikker? Jeg vil ha rømmegrøt i dag nemlig:p
Photobscura sa for siden:
Nei, men nestergal fra apoteket. Jeg retta opp i trådtittelen til riktig forkortelse, forresten ;)
alvepiken sa for siden:
Hva er prisene på de forskjellige foresten? Jeg er blakk:o
Men da får jeg vel bare vente med rømmegrøt til neste uke, er en mil til nærmeste helsekost eller apotek:mad:
trillian78 sa for siden:
Jeg mener å huske at Cyan har laget rømmegrøt med fiberhusk. Eller husker jeg feil? De har fiberhusk på en del velassorterte butikker.
arnakristin sa for siden:
Hei,
Jeg bruker 1 toppet ts fiberhusk istedenfor JBK i rømmegrøten...
annama sa for siden:
Har kjøpt meg JBKM, skal prøve meg på et av brødene her inne...
men hva er egentlig JBKM??
sjokojunkie sa for siden:
jeg savner også noe alternativ til jbkm, synes det gir en ekkel bismak, liksom veldig fett på en måte..
Noen som har laget vafler med fiberhusk? Den klassiske oppskriften med smør, egg, rømme og jbkm?
annama sa for siden:
Nå er det noen her inne!!!
Hva er JBKM???
annama sa for siden:
www.matvareguiden.no/sider/E_nummer.asp?ID=166
Fant dette...
Et fortykningsmiddel, ja...
Det er et fortykningsmiddel/en stabilisator laget av frøene i frukten til johannesbrødtreet. Det er kafrbofritt.
annama sa for siden:
...;) rakk det før deg...:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.