< Tilbake til oversikten

Kan lavkarbo være farlig?

vera82 sa for siden:

Jeg går på 3 uken min med lavkarbo, vekten går ned og jeg føler meg bedre enn jeg kan huske :D.
Men fikk høre om ei i går som har gått ned 35 kg på et halvt år med easy life, og hun fikk beskjed av legen om å kutte ut i hvertfall til over sommeren. Hun har mistet hår, kolapset flere ganger osv.
Hun har tatt alt av vitaminer og mineraler som hun trenger, og trent flere ganger i uka og spist lavkarbomat i tillegg til kosterstattere.

Spørsmålet mitt er da, er lavkarbo farlig for noen?

Veggpryd sa for siden:

Easy Life....? Er ikke det pulverkur, lavkarbo/lavfett/lavkalori og mye trening? I såfall er det ikke særlig rart at hun kollapser. :eek:

Da er det er IKKE lavkarbo hun har gått ned på. Når man kjører både lavkarbo og lavfett samtidig - blir sammensetningen litt feil, tror jeg. Da sitter man igjen med proteiner. Det går ikke an å leve på bare proteiner.

Hva slags lavkarbo går du på?

vera82 sa for siden:

Jo, easylife er pulver, men er faktsik en del karbo i de posene.
Begynte bare og lure, siden jeg føler meg så bra selv :D

Egenkomponert lavkarbo, jeg teller ikke, men spiser proteiner og fett og karbo gjennom grønne grønnsaker og salater:)

Veggpryd sa for siden:

Når jeg leste denne, skjønte jeg at du spiser lavkarbo - og ikke Easy Life :D

vera82 sa for siden:

Nei, jeg spiser ordentlig mat, og ikke pulver, det er ikke noe for meg ;) Liker og bli mett, og det blir man med dette kostholdet :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.