< Tilbake til oversikten

Jeg blir plutselig svimmel av lavkarbomat?

Iselilja sa for siden:

Den siste uken har jeg blitt kjempesvimmel og uvel hver gang jeg spiser et større måltid. Dette har skjedd etter helt vanlige lavkarbomåltider, som jeg tidligere har spist mange ganger uten problemer.

Hva kan være årsaken? :confused:

Veggpryd sa for siden:

Gravid? :p he he.

Hva består et stort og et helt vanlig lavkarbomåltid av? Hva er forskjellen, mener jeg?

Kanutten sa for siden:

Jeg blir også svimmel av store lavkarboporsjoner. Har løst det ved å spise mindre og oftere. :p Men grunnen til at det blir slik vet jeg ikke.

Iselilja sa for siden:

Hehe, er nok ikke det. :)

Et stort måltid for meg vil si at jeg spiser til jeg nærmest triller av gårde etterpå. Stappmett. :p

Kan det være at det blir for store mengder fett på én gang, mon tro? At man blir litt høy på fett, liksom? :p

Photobscura sa for siden:

Her ligger kanskje noe av forklaringen ;). Du skal ikke spise deg så mett at du triller avgårde etterpå, hehe. Spis deg behagelig mett, ikke så lite at du fortsatt er sulten, men heller ikke så mye at du føler deg stappa!

Kitt sa for siden:

Dersom man spiser et stort, tungt fordøyelig måltid, vil veldig mye av blodet i kroppen strømme til de indre organene for å ta hånd om måltidet.
Litt for lite blod blir igjen i hjernen og man blir svimmel og uvel!!!

Det er derfor man ikke skal bade på full mage feks.

Spiser man mindre måltider, slipper man problemet.

Da jeg var i tenårene og skulle være flink jente og spise lite i løpet av dagen, besvimte jeg rett og slett ved middagsbordet.:eek:

Iselilja sa for siden:

Det rare er jo at jeg alltid spiser jevnt over ganske store porsjoner (men ikke til jeg triller hver gang altså ;) ), og er godt vant til dette. Det er allikevel først i den siste uken at jeg har begynt å bli svimmel.
Men kanskje jeg ubevisst har begynt å spise enda større porsjoner enn vanlig. :p Jeg får følge med litt, og prøve å spise mindre og oftere i stedet. :) Takk for svar folkens!

Kitt sa for siden:

Inneholder måltidene mer fett enn tidligere, trengs det mer blod for å fordøye det.
Sikkert bare en tilvenningssak!:D

Carisma sa for siden:

Drikk godt med vann også til maten. Jeg merker det fort når jeg drikker for lite, at jeg blir svimmel.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.