< Tilbake til oversikten

Fordøyelsen

GuriMallaTralla sa for siden:

Jeg er ny her og er ganske fersk på lavkarbo....men er i gang med livsttilsendring. Dag 3 i dag...og det føles veldig bra. Spiser egg, fettholdig mat og holder meg til det minimale på karbo, ca 20 gr pr dag.
Men når skal jeg komme meg på do?:rolleyes:
Hvor mye "skade" gjør ett glass rødvin?
Årsaken til min endring er ønske om å gå ned noen kg etter røykeslutt samt prøve ut dette iforbindelse med endel "vondter" i muskler.
Ha en fin kveld :D

Yonah sa for siden:

Spiser du grønnsaker? Jeg merker at ting går av seg selv når jeg spiser grønnsaker. Men ellers er det ikke rart det blir mindre rester som skal ut når man spiser ting kroppen faktisk bruker opp.. Hører folk si det samme om hunder som får skikkelig kjøtt og fett og ikke tørrfòr som inneholder masse mel, vi merker det kjapt på både hundene og kattene våre.

Og rødvin, kjøp en type med lite restsukker. Jeg vet det ligger noen tråder her inne om anbefalte merker, men det er jo bare å spørre på polet, spør etter en med minst mulig restsukker. Kroppen stopper å forbrenne fett den tiden den forbrenner alkoholen, men fortsetter uten problemer å forbrenne fett når alkoholen er brukt opp. Så da deg gjerne et glass rødvin i blandt du.

Men obs, noe av oss reagerer mere på alkoholen enn før, jeg blir surrete i hodet av et lite glass, selv med min store overvekt( bmi på over 50:( ).

GuriMallaTralla sa for siden:

Takk for svar :-)
Ja, jeg spiser brokkoli og blomkål.......
Til lunsj går det i tomat, agurk, egg, skinke og majones. Utrolig godt:)))) Laga DEN koldt-tallerkenen til miiddag til oss idag.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.