< Tilbake til oversikten

I need your help, pretty ladies

ThereseA sa for siden:

jeg skal nå snart belønne meg selv med en ny skritt teller så for jeg kommer meg ned under 80kg( snikveide meg i dag og den var på 80.7) og jeg vil ha en som er ordentlig og fin. noen tips til hvor jeg kan kjøpe og hva jeg skal se etter?

den andre tingen jeg vil spørre om er at jeg har en kompis som er veldig interesert i å begynne å spise litt lavkarbo, men han tåler ikke egg, men tror det han ikke tåler er plommen og ikke eggehvitten. er det noe annet han kan bruke enn egg som basis??? el kan han evt. bare bruke eggehvitten?

er takknemmelig for all hjelp jeg får :D

aslaug sa for siden:

Skritteller Omron Stylus Walker- 400 kr. Hatt mange oppigjennom årene, men dette er den absolutt beste og mes pålitelige!!!

Iselilja sa for siden:

Det er fullt mulig å bare spise eggehvitten selvsagt. Men om denne kan erstatte et helt egg, kommer jo helt an på hva man skal lage. :)

Hva mener du med å bruke egg som basis?

Carisma sa for siden:

Innimellom kan det gå flere uker mellom hver gang jeg spiser egg. Så å leve lavkarbo uten egg er ikke noe problem :nei:

ThereseA sa for siden:

han bare var her inne og så på oppskrifter og da syns han at det var så mye egg..

takk for info om skritt teller, får prøve meg på den da:)

Yonah sa for siden:

Det går jo an å spise bare grønnsaker, kjøtt, fisk, fugl, rømme, fløte ost og smør, man MÅ ikke spise egg. Det kan gå uker mellom hver gang jeg spiser egg, selv om jeg fint kan spise 4-6 egg om dagen i blandt.

Carisma sa for siden:

Ofte så ser man bare det man ikke kan spise, som at de fleste henger seg veldig opp i det med brød i starten :D
en dag for min del kan se sånn ut:
Frokost: Cottage cheese med bringebær, kanskje litt nøtter ved siden av.
Lunsj: Salat med ost og skinke el reker el kylling, rømmedressing eller olje
Middag: Koteletter el fisk med brokkoli/løk/sopp og litt fløte eller rømme
Kveld (sjelden, men hender jeg blir sulten) 2-3 skiver ost, smeltet til knekkebrød i mircroen
Hvis jeg trener spiser jeg en avocado før trening.

grotingeling sa for siden:

Samme her - har hatt mange andre, men denne funker best for meg :D

Areola sa for siden:

Jeg er også kjempefornøyd med Omron :)

tinkerbella sa for siden:

Jeg har en billig skritteller fra Clahs Olsson, den funker kjempefint den! Skritt-teller er lurt!

Ang. egg - han kan jo prøve NoEgg, som er en glutenfri eggerstatning som fåes kjøpt på helsekost.

ThereseA sa for siden:

Ang. egg - han kan jo prøve NoEgg, som er en glutenfri eggerstatning som fåes kjøpt på helsekost.[/quote]

Det skal jeg si til han vettu

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.