Ooops... nå har jeg drukket 3 dl. med tine melk helmelk.. iden tro at det var 0 karber siden det stod følgende:
karbhydrater: 4,6
sukkerarter 4,6
Stund siden jeg har gått på lavkarbo ordentlig nå, og her har jeg vel tenkt helt feil iom at jeg tenkte at da var det null karber.. slo meg plutselig at dette var feil, nemlig, for jeg kunne da ikke drikke helmelk sist gang. Eller kan jeg drikke det? Men hva heter det man kan trekke ifra da? Og kan man trekke fra.. poly.. et eller annet..? Noen som er gode på ord og som kan hjelpe meg litt? :D
Går forøvrig på atkins/noe ala atkins og det funker bra for meg :) teller ikke karber men har neppe gått over 30 karber iløpet av mine 7 første dager.
Sukkerarter er ikke bra nei, det er nok desverre sukker. Ja, du har fått i deg ca 14 karber av å drikke melk...kjipt. :(
Sukkeralkoholer/polyoler/polyols kan du trekke fra.
Ahh.. tusen takk for svaret! Jaja, da har jeg tabbet meg litt ut i dag, hehe. Det går seg til, lærer noe nytt hver dag på lavkarbo, altså.
Har en sjokolade (for når søthungern er på det verste) som inneholder 28 gram kullhydrat, 21 gram polyoler og 4 gram sukker pr. 100 gram. Hele sjokoladen er på 48 gram og jeg spiser ikke mer enn en to tredjeldeler på det meste.. vil det si at jeg har spist (ca) 2,24 karbiser og at det da er greit? Bruker ellers ikke reagere på kunstig søtning..
Den heter forresten Cachet (No sugar added) og jeg har variantene almond og vanilla (belgian chocolate).
... men jeg vil nå si at melk er bedre enn sjokolade da - uansett. Rett og slett fordi melk er nærmere mat enn sjokolade er. Så sånn sett er det nok bedre å "sprekke" på melk. :)
Ja, men om man tåler det så! Sambo var minus 1 kg på vekta i dag, så han har tydelig ikke tatt skade av det :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.