< Tilbake til oversikten

Mensen vil vel

nattinatt sa for siden:

Stoppe litt i vektnedgangen,eller iallefall at det vil vise på nåla? Er no inne i veka før mens,så eg tenker at eg gjerne ikkje vil få så stor vektnedgang når eg skal vege meg igjen på fredag?:rolleyes: Pluss at det for jo fire kilo berre på ei veke,sjølv om det sikkert var vatn og. Lurer berre på andres erfaringer ang mens og vektnedgang under ketolysekuren

Yonah sa for siden:

Tror ikke det stopper vektnadgangen, men kroppen kan samle ekstra vann i visse perioder ( feks før mens, under mens eller rundt eggløsning), men det er bare VANN.
Ikke vær så opptatt av vekta at det ødelegger for deg da;) La kroppen ordne opp selv og spis riktig. Du merker det på klærne når ting går greit.

nattinatt sa for siden:

Ja,var vel det eg tenkte,formulerte meg litt feil der:oJa sant, tenker at denne gangen skal eg ikkje fokusere særlig på vekta,men slappe av og leve på ketolysemat, som går alldeles fint:DDeilig og no når første fasen er over, og energien kjem:)

Kanutta sa for siden:

Jeg merker det på vekten både ved eggløsning og mens. Men bruk målbånd, DET er en ypperlig måte å se fremgang på. Når du har gått ned noen cm og ser hvor stor du var før, da er det nesten som jul, ferie og bryllup på en gang. :D

Det jeg merker i forhold til mens er at den er blitt mildere. Ikke like kraftig blødning og antall dager er redusert. Nå var det ikke det du spurte etter, men det er hvertfall enda en positiv "bivirkning" ved lavkarbo for meg.

nattinatt sa for siden:

Ja,no er mensen på vei, så det skal bli spennende å sjå om den er anleis enn elles:p

matitt sa for siden:

Ja jeg ble helt sjokkert, gikk plutselig opp en kilo da jeg fikk mensen i går!
Men det som virkelig overrasket meg var at jeg ikke har hatt NOEN smerter i det hele tatt, og jeg pleier å måtte knaske endel Pinex de første dagene! Så jeg ble jo ganske overrasket da den plutselig kom i går, uten noen smerte-forvarsel, meget uvant. Det kan kanskje ha noen sammenheng med at jeg lever lavkarbo nå? Da er i såfall dette alene grunn nok til å aldri slutte med lavkarbo igjen!

nattinatt sa for siden:

Sant det,eg fekk heller ikkje smerter når mensen kom skikkelig denne gangen.Mengda er lik,men ikkje de smertene,så det var deilig:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.