Kanutten sa for siden:
:lol:
Joda! Leste på Creme Fraicheboksen mens jeg spiste lunsj. Der stod det rødt på hvitt, med et surt smilefjes ved siden av, at Creme Fraiche IKKE egner seg til slanking. :eek: :rolleyes: :lol:
Kanutten sa for siden:
:lol:
Joda! Leste på Creme Fraicheboksen mens jeg spiste lunsj. Der stod det rødt på hvitt, med et surt smilefjes ved siden av, at Creme Fraiche IKKE egner seg til slanking. :eek: :rolleyes: :lol:
Yonah sa for siden:
På Tine sin?
Er det disse sure fjesene vi skal se etter for å finne lavkarbomat:lol: ?
Kanutten sa for siden:
Tine sin ja. :o
Iset sa for siden:
Hæ? Noe så latterlig, jeg blir faktisk sint. :råll:
scartz sa for siden:
Hahah! :p
Photobscura sa for siden:
Bra du lagde dette innlegget, sånn at jeg fikk sett at jeg hadde tatt feil og kjøpt cottage cheese, og ikke creme fraiche! Æsj, jeg liker jo ikke cc en gang :o
MEN! Med det sagt, så er det ikke noe tilsvarende symbol på setterrømmeboksen.
LenaBeatrice sa for siden:
Da er sikkert mine tapte 45 kilo en gedigen misforståelse, så mye Creme Fraiche som jeg har spist.....:confused:
Kanutten sa for siden:
[attach]6379[/attach]
Raffen sa for siden:
Hihi, kanskje man skulle ha skrevet et klagebrev til Tine om diskriminering av slankemetoder og for generell uvitenhet. Er man heldig får man kanskje en gratis boks eller to i kompensasjon :D
Ja, eller si at man har fått en feilvare, fordi man gikk ned i vekt med Creme Fraicheog ikke ble sånn sur som bildet på boksen viser :-)
Iset sa for siden:
Jeg skal faktisk skrive mail jeg. :ja:
Kanutten sa for siden:
Skriv et standardbrev som vi alle kan kopiere. Så bombarderer vi dem med klager og litt opplysning... :p
Raffen sa for siden:
Ja, kjempebra. Jeg er med!! :-)
Carisma sa for siden:
Bak Karins beste brød av den :ja:
Jepp, tenker det må bli noe sånt. Hater magre meieriprodukter :p
Kult om dere skriver mail til Tine :D! Jeg vet ikke for egen del om jeg kan bidra, ettersom jeg egentlig ikke tåler kasein så veldig godt, og i større mengder legger på meg av det :o (grunnen til at jeg spiser det nå, er for å fete meg opp til glukosebelastning :p).
Iset sa for siden:
Jess, må bare få gjort noen ting her i huset først, skal ha noen damer på lunsj i morgen og er litt stressa, hehe.
Jeg er spent på svaret :)
Alkazelters sa for siden:
En liten reminder angående å bombardere med standarbrev. Husk hvordan du selv reagerer når du får det samme brevet mange ganger, og ikke minst husk hvordan spamfiltere reagerer på slikt.
xtra sa for siden:
De skriver sikkert slik for å pushe crème frâiche i lettutgave. Bullshit er det jo uansett - bra om de får høre det! :)
Yonah sa for siden:
Ja, kanskje det? Jeg glemte å sjekke hva som sto på lett varianten... Bare at det sto på lettrømma at den ikke kunne brukes til rømmegrøt.
Finnes det lettvariant av creme fraiche? :eek:
Raffen sa for siden:
Hva med noe slikt?
Kjære Tine.
Jeg må først få takke for at du lager så mange bra, varierte og gode produkter. Og vanligvis står opplevelsen av produktet i stil med forventningen. Dette er desverre ikke tilfelle med produktet Creme fraiche. På denne pakken er det bilde av en kokk med sur munn, i tillegg står det at produktet ikke egner seg til slanking. På grunn av dette, forventet jeg selvfølgelig å bli gretten, sur og feit av å spise creme fraiche. Dere forstår kanskje min skuffelse da jeg oppdaget at dette ikke er tilfelle. Jeg blir derimot svært glad av den gode smaken og ganske så lykkelig fordi kiloene renner av etter at jeg begynte med creme fraiche og de andre helfete produktene dine som du mener ikke egner seg til slanking.
Jeg vil derfor anmode deg om å sette deg inn i de senere forskning på området og endre designet på pakkningene slik at det kommer en advarsel om at disse produktene kan, om de ikke kombineres med karbohydrater, føre til gode matopplevelser, sunnere og slankere kropp med jevnere blodsukker, og derav påfølgene godt humør.
Mvh
osv...
Nannah sa for siden:
Toppen!! :lol:
Luna* sa for siden:
Så bra Raffen :lol:
Veggpryd sa for siden:
Tine trenger brevbombe - det er helt klart! :spent: Det er litt rart at meieriene ikke henger seg med på LCHF-bølgen. De må da kunne få solgt enda mer ost og fløte på det? Da ville det blitt mer melkeprodusenter, og vi ville fått flere storfeprodusenter i kjølvannet av dette.
For ikke å snakke om kjøttprodusentene?! De slenger MYE god mat rett på dynga. Tenk hvordan de hadde kunnet økt omsetningen hvis de hadde kjørt litt på LCHF!
Kanutten sa for siden:
Da var mail sendt, med bilde av boksen deres som vedlegg :lol:
xtra sa for siden:
Selvfølgelig!
Det merkelige er vel at det tok dem så lang tid :)
Djees ... :rolleyes:
Karin sa for siden:
Siterer Arne Brimi: " Det fins berre EIN rumme." (Eller noe sånt) Med andre ord: Lettrømme er tull. Lett crème fraîche er også tull. Det fins ikke LETT - altså med mindre fett - utgaver, da er det et helt annet produkt, og hvem vil ha det?
Og tenk dere bare følgende: potetsalat uten poteter! Brød uten mel! Eller vent litt. . .
Linn H sa for siden:
:D haha
Carisma sa for siden:
De er eid og styrt av staten, og må nok forholde seg til det staten mener er rett og riktig. Tror vi hadde hatt større suksess om vi drev litt lobbyvriksomhet hos Synnøve da :rolleyes:
Carisma sa for siden:
2 lettvarianter faktisk: lett og ekstra lett! :lol:
Her er en liste, dog for øyeblikket uten bilder... ) over de nye produktene. De er i små bokser mener jeg å huske, halvparten av den vanlige: www.tine.no/page?id=27&key=157905
Yonah sa for siden:
Mail sendt, med noen tilføelser ang SANS serien som inneholder så sjukt me sukker og som markedsføres som slankemat.
Veggpryd sa for siden:
Egentlig burde helseministeren fått et par brevbomber også... :rolleyes: Han stiller seg jo åpen til Snåsamannen, så hvorfor skulle han ikke vurdere noe så viktig som reelle årsaker til de store helsekøene her i Norge?
Tror kanskje jeg skal skrive et par mailer, jeg også. :D
Maskotten sa for siden:
Åh- dette var spennende folkens!!
Kan ikke dere som skriver mailer legge ut mailadressene dere skriver til, så skal jeg hive meg på jeg også (forhåpentligvis alle her inne!!):)
Jeg tenker også på å lage en underskriftskampanje der alle som har gått ned i vekt, og fått helsegevinst av å gå på lavkarbo kan skrive under på.. når vi er tilstrekkelig mange på lista kan vi sende den til forskjellige instanser..
Enig med at Synnøve kanskje er mer gira på å øke omsetningen sin ved å satse på "spesialefelt" enn Tine. Tine er som sagt tidligere her kjøpt og betalt av mattilsynet/helsedirektoratet og andre "hyggelige" instanser som alle jobber sammen for å holde oss syke og feite :/ men vi burde legge en slagplan hvordan opplyse det norske folk om denne fantastiske måten å endre livet sitt på!!
Tenk alle "med-tjukkaser" som kanskje kunne blitt "med-tynnasser" og sunne og friske attpåtil!!
Kanutten sa for siden:
Dette kom i dag:
mini me sa for siden:
Jøss! Dette var da et overraskende positivt og "open minded" svar må jeg si.
Etter denne uttalelsen fra Tine, henger jeg meg på lasset om at det kan være lettere å påvirke Synnøve.
Ellers synes jeg tråden var morsom og motiverende.
:)
chili sa for siden:
Wow :D
Veldig bra tråd, ja :ja:
Jøss, ja! Overraskende bra svar :D
Risten sa for siden:
Norske myndigheter kan aldri gå med på å anbefale lavkarbo. Tenk på alle arbeidsplassene fremstilling av bearbeidet mat skaper. Hvis alle begynner å spise rene, ubearbeidete produkter så ville en hel rekke arbeidsplasser gå tapt og dermed mindre verdiskapning. Ville vel vært bare tine som ville overleve og knapt nok de.
Areola sa for siden:
Hm. Anne Sofie på Sunnhetsbloggen er faktisk ikke negativ til mettet fett.
sunnhet.wordpress.com/author/bioann/
Veggpryd sa for siden:
Jeg tror det kanskje ville vært motsatt. Tenk alle NYE arbeidsplasser det ville krevd om man hadde gått mer over til lavkarbo-kosthold. Tine hadde måttet endre på produktene sine, lage nye produkter til forbrukerne og markedsført seg litt annerledes. Det ville krevd ny kreativitet, og nye hoder for å få en helomvending. Om de slutter å avfette produktene sine, eller slutter å tilsette sukker, tror jeg ikke særlig andre enn sukkerindustrien ville tapt penger.
Vi ville fått behov for mer melk, flere melkebønder, flere meierier, flere i transportbransjen for å frakte melk, flere gårdbrukere, flere slakterier, flere kjøttprodusenter, nye matprodusenter og mer nytenking i matindustrien. :)
mini me sa for siden:
Kjenner at jeg liker denne tanken! :)
setter meg i drømmemodus
Tenk om... vi sluttet å dumpe så mye god mat, fikk drikke fetere melk, halverte importen av hvete, sukker og ris... tenk så mange nye og spennende treningssentere man må få i gang for alle lavkarbo folka som vil ha annerledes trening?
mmmmm god tanke :)
Risten sa for siden:
Men tenk på toro og stabburet som lever av å lage supper, gryteretter, pizza med mer. De måtte slutte med det.
Hvis vi spiser rent så vil bonden kunne levere rett til butikken, evt via ett slakteri. I dag går det fra bonden til slakter, til bearbeider som bearbeider det videre. Minst ett ledd ville blitt borte.
Vi ville kanskje fått flere bønder som produserer kjøtt og grønnsaker men færre som produserer korn.
Meieriet ville nok kanskje fått mer, men de måtte jo slutte med lettproduktene og det krever mer innsats å jo mer bearbeidet maten er.
Transport, det som blir transportert av ferdigprodukter ville jo falt bort.
Jeg er helt sikker på at vi ville miste arbeidsplasser hvis "alle" begynte å spise lavkarbo så jeg tror det ligger mye politikk i dette.
Carisma sa for siden:
Stort sett alt korn som produseres i Norge går til dyrefor, og det vil det jo fortsatt være ett minst like stort behov for.
Raps er vel omtrent det eneste som brukes lokalt til mat, det går til olje.
Forøvrig ville i sluppet å se utviklingen som er i danmark og sverige hvor flere og flere kornåkre overtas av maisproduksjon. :(
Bellabo sa for siden:
Kjempetråd dette her :)
He, he med mange humoristiske innslag :D
Og tenk på alle de stakkars ernæringsfysiologene, slankepulverprodusentene, Grete Roede-kursholderne og så videre som mister jobbene sine! Huffameg!
Nei, jeg vet ikke helt, jeg. Mulig jeg er naiv, men dersom utviklingen går til mer bevissthet rundt et rent kosthold, så vil dette ta så lang tid, at nye stukturer i arbeidslivet vil dannes i prosessen ;)
Polleke sa for siden:
Dette var en gøy tråd. Ikke værst med så bra svar heller! (:
Yonah sa for siden:
Jeg fikk også tilbake et sånt standardsvar, hvor det var slengt på en setning om at SANS-produktene er i henhold til statens anbefalinger. Jepp, kjempebra med anbefalinger om å spise masse mat med 6-10% sukker, mennesker har virkelig brukt for sukker hver eneste dag.
jlafra1 sa for siden:
Skrev dette i dag, jeg.
Synes det er langt på tida at dere fjerner "Egnes ikke til slanking" på høyere fett produktene deres. Det finnes nå mange typer slanking, og dine produkter brukes av svært mange som lever lavkarbolivsstil og blir/er slank og sunn. Dessuten har folk snakket om disse dumme Creme Fraiche begere i over 2 år! Kom igjen! Med mindre du vil heller at alle vi som spiser lavkarbo dropper dine produkter? Hvis ikke dere som selger de produktene har mot til å si at de kan brukes som en del av et sunt kosthold, hvem nå skal gjøre det for dere?? :mad:
Engledans sa for siden:
Så denne for første gang i dag, og måtte dra frem boksen min. og det står fortsatt. tror det er på tide med en ny mailkampanje ja........:(
Dååris sa for siden:
TENK om Norge hadde turt å faktisk ta tak i dette, og rydde opp i 50 år gammel feilinformasjon og kostvilledelse. Tenk om Norge kunne brukt den kunnskap og det landbruket vi har til å skape et system som faktisk fungerte!
VI har bønder og byer vegg i vegg, det er omtrent uansett hvor du er kort vei til en gård. I dag subsidieres alle gårsbruk for at det skal være mulig å være bonde i Norge. Tenk om alle gårder kunne fungere slik at vi kunne kjøpe maten derfra, fersk, ny fin. Bøndene ville gjenoppreises, Norsk landbruk vil kanskje få en plass det fortjener, og resten av verden ville sett at det går ann!!
vurderer å skape sin egen lille by
jlafra1 sa for siden:
SE! SE! SE!!!! Jeg fikk denne meldingen i dag!
Hei igjen.
Da vi videresendte ditt innspill fikk vi følgene tilbakemelding: Tine ønsker å tilby et bredt spekter av produkter som passer til ulike behov. Likevel skjønner vi at meningene er forskjellige om hvilke produkter som passer til slanking, Derfor har vi bestemt at vi fjerner setningen: "egner seg ikke for slanking" på TINE Créme Fraiche Original.
Med vennlig hilsen
TINE SA
Jeg får jammen ting gjort, det må jeg si!!!!!!!
Supah sa for siden:
Haha, utrolig bra! :stortsmil
kennygirl sa for siden:
liker
Nerthus sa for siden:
Tøft! :)
Anitra sa for siden:
Wow, dette var en kul tråd!!!
Dødsbra! :heia:
Da fant jeg noe å blogge om her på formiddagen......kjempeartig dette!!:)
Catwoman sa for siden:
marjusen sa for siden:
Sinnsyk bra tråd.
Denne tråden burde jo være retningslinjer for andre produkter også. Jeg har sendt noen tips til aviser og andre nettsider om at lavkarbo.no klarte å endre tines merking:)
Beatrixie sa for siden:
kjempebra!:d
grotingeling sa for siden:
Godt jobbet :heia:
Peppa Gris sa for siden:
Supert!
HenrikBooe sa for siden:
Hahaha, noe så dumt :smile:
Cyan sa for siden:
Jeg kjøpte en boks Creme Fraiche i går uten påskriften "Egner seg ikke til slanking". Godt jobba! :D
Eris sa for siden:
Imponerende at Tine klarer å være fleksible! Det skal jeg definitivt huske når jeg må velge mellom Tine og en konkurrent. Det er produsentene sine fleksibelhet som kan gjøre hverdagen lettere for lavkarbo-folket.
Bra initiativ å sende mail, bare det ikke blir for voldsomt. Sånn massebombadering av mail er tydeligvis ikke alltid nødvendig. Best å gi dem en sjanse først, syns jeg.
Eller legge om. Jeg har troen på at det gå an å lage brukbare ferdigprodukter av sunn mat. Vi klarer det jo selv hjemme ;)
LIBBA sa for siden:
Så bra :heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.