< Tilbake til oversikten

Hei!

sverrem sa for siden:

Er på tredje uka med atkins-etter å ha gått ned 2,5 kilo første uka,gikk jeg opp igjen 1,1 pga jeg spiste mye for mye jordbær (5-6 kurver på en uke) i følge brukere av dette forumet.

Men går på med krum hals...:). Denne gangen lurer jeg på om jeg kan bruke kjøttdeig i matlagingen,tenkte bla å lage pizza. I forhold til pizza,er det noen som vet om og hvor jeg kan få kjøpt ferdige pizzabunner som kan passe inn i dette opplegget? Er det evt en spesiell type kjøttdeig jeg skal kjøpe,eksvis "kyllingkjøttdeig"-et raskt svar mottas med takk:)

Carisma sa for siden:

Nå har jeg ikke lest atkins-filosofien til punkt og prikke, men går ut fra at du, som på de andre filosofiene, kan spise alle typer kjøttdeig så lenge den ikke er blandet ut med noe som inneholder karbohydrater. Anbefaler forøvrig karbonadedeig, og heller steke i litt ekstra smør, siden den inneholder mer rent kjøtt enn vanlig kjøttdeig.

Pizzabunner finnes nok ikke ferdig som passer til atkins nei :nei: På lavkarbo må man lage det meste selv :)
Forøvrig er jeg veldig fan av denne pizzaen: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22958

LenaBeatrice sa for siden:

Jeg spiser helt vanlig kjøttdeig, karbonadedeig (kjøpt i Sverige) og kyllingkjøttdeig, om hverandre.

Er nok vanskelig å finne ferdig lavkarbopizzabunn, men du kan jo lage flere bunner selv da, og så fryse de ned og ta opp hver gang du vil lage pizza.
Eller du kan lage en stor pizza og fryse ned ferdig pizza...funker fint det :-)

Du er forresten ikke alene om å "synde" med jordbær på denne årstiden ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.