Nå har jeg fulgt ketolysedietten i 10 dager og jeg har forferdelig lyst på brød!!!:eek: Har spist ketolysebrødet. Det var greit i starten,men er en smule lei nå.. jeg kunne gi veldig mye for et KNEKKEBRØD!!!
Trenger sårt noen motiverende ord!
.....og kanskje noen oppskrifter :p
Hei,
Heldigvis så gikk brødsuget rimelig fort over for min del. Har prøvd masse brødoppskrifter her inne men ingen har falt i smak. Det vil si at for noen uker siden fant jeg denne, forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26154&highlight=fiberhusk+kjeks, de ble ikke kjeks hos meg men noen fantastiske mini blingser med en utrolig tyggemotstand. La de tørke litt i ovnen og de vil helt sikkert få litt knekkebrødkonsistens. Hadde ikke solsikkekjerner så jeg brukte sesamfrø isteden, så har jeg noen med og noen uten salt da jeg har redusert saltmengden i kosten generelt og syntes det ble litt mye med salt på alle.
Tusen takk! Den oppskriften må prøves...:) Må vel bite tennene sammen en stund til...Det er vanskelig å bli vant til sånn type kost syns jeg. Begynner å bli lei av egg nå:)
Hei,
I perioder spiser jeg veldig lite egg - ikke noe problem... man må jo ikke spise egg, men det er jo veldig enket med egg da - kokte - stekte - posjerte - eggerøre - omelett...
Hvis du lengter etter noe å legge pålegg på, kan du lage osteknekkis. Knekkebrød av ost.
Jeg pleier å lage mange av disse om gangen. Legg dobble osteskiver for bedre "anti-break". De er gode å ha når jeg ikke gidder å lage noe mat, og når jeg bare vil ha noe å legge pålegg på (det er ikke alt som er like moro å maule...:o ).
Prøv å ligge unna brød i et par uker, så slutter du snart å tenke på det. Jeg har bakt brød en gang på 5 år, og spist fedonbrød kanskje maks ti ganger i ytterste krise.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.