< Tilbake til oversikten

Nannahs Hellman-kylling

#1

Nannah sa for siden:

Dette er litt ombygd versjon av den som står på boksen.

4 kyllingbryst
1,5 dl Hellmans majo
0,5 dl reven parmesan
Bacongull

Bland sammen majo og parmesan. Kjør en slump bacongull i foodprocessoren til det er bare smuler.
Smør inn kyllingene i majoblandingen og rull dem i baconsmuler.
Legg dem på bakepapir og stek på varmluft 200g i 20 min.

Den ble alldeles nydelig:love:


#2

scartz sa for siden:

yum, hørtes snadder ut :sikle: Rå kylling vi snakker om nå, sant?
Har du tilbehørs tips også i samme slengen? :D


#3

Photobscura sa for siden:

Kopiert! Hurra for feite meierifrie oppskrifter :heia:


#4

Photobscura sa for siden:

Nå skal jeg stille et skikkelig teit spørsmål, men varmluft er den funksjonen som gjør at det durer og står i i ovnen? Jeg har faktisk aldri hatt stekeovn, det jeg vet, med varmluft før, men innbilder meg at jeg har det nå. Men det står jo ikke noe om det på ovnen, bare symboler -sånne bølgete streker som indikerer varme :p

Oooog, det er vel greit å bruke kyllingfileter, antar jeg?


#5

Areola sa for siden:

Varm-luft symbolet pleier å være en vifte av et slag, og bråker en del mer enn vanlig over og undervarme. Man kjenner det vel også om man åpner døra når den står på - at lufta slår ut.

Oppskriften skal definitivt prøves ut, har panert/gratinert kylling med parmasan før og det var DIGG!


#6

Nannah sa for siden:

Bølgene er enten tining lr grill..bruker å være et viftesymbol. Som en regel skal varmen reduseres ca 20-25g ned når du steker på varmluft. Så uten varmluft skal denne stekes ved 220g.

Kyllingbryst og kyllingfilet er det samme :)


#7

Areola sa for siden:

Og dette smakte godt!
minte meg litt om kylling-nuggets, faktisk, bare at det smakte sunt - godt - og ikke ihjelfritert :D


#8

scartz sa for siden:

Er det viktig å bruke majonesen som er nevnt pga smak? Eller er det bare pga karbsene?


#9

Areola sa for siden:

Jeg brukte mills. Tror hellmans tåler varme litt bedre, også er den vel sunnere/bedre.


#10

Iset sa for siden:

Man kan vel også bruke en blanding av smør og olje eller bare en av delene; jeg har hvertfall laget noe lignende og brukt en blanding av smør og olje og dyppet kyllingen i parmesanen. Men majones høres godt ut.


#11

Areola sa for siden:

Ja, jeg har prøvd din versjon også Iset, veldig god :)


#12

Photobscura sa for siden:

Ah, det visste jeg faktisk ikke, at filet og bryst var det samme.
Jeg huska feil forresten. Men jeg har to varmluftssymboler som dere beskriver, en med bare en vifte, og en med en vifte med ramme rundt ... Hmmm ...


#13

Ivory sa for siden:

Når jeg steker på varmluft, bruker jeg symbolet vifte med ramme rundt. Den andre er jeg usikker på hva er faktisk...aldri tenkt over det.


#14

Nannah sa for siden:

Går sikkert bra med mills og...men personlig er jeg ikke så glad i konsistensen på den
så tung og feit liksom.


#15

Carisma sa for siden:

Er ikke det med ramme rundt pizza-funksjon? Tror det er det på mamma sin hvertfall. Jeg har ikke så avansert... :rolleyes:


#16

Nannah sa for siden:

Vifte m ramme rundt er varmluftsymbolet på min ovn også


#17

Photobscura sa for siden:

Hmm, men hva er den uten ramme, da?


#18

Carisma sa for siden:

Er det bølger/tagger over? Eller bare vifte?


#19

Photobscura sa for siden:

Det siste. De er helt like, med unntak av ramma.


#20

Carisma sa for siden:

Hmm, kanskje du må google merke og type, og se om det er en bruksanvisning noe sted? Ble skikkelig nysgjerrig sjøl jeg nå :D


#21

Photobscura sa for siden:

Jeg har lett og lett, men fant ikke noe. Dette er en halvgammal komfyr med vanlige kokeplater, så det eneste jeg i grunn fant var nye elementer :p. Så jeg sendte en meldign til Electrolux Norge.


#22

Carisma sa for siden:

Lurer jeg også på :ja:


#23

Photobscura sa for siden:

Da har jeg fåt svar fra Electrolux, kjappe var dem!

Snedig med blandinga av norsk/dansk/svensk :p


#24

Carisma sa for siden:

Så den med ramme er med andre ord ekstra-super-hyper varmen? :lol:


#25

Photobscura sa for siden:

Hehe, ja noe sånt ... Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til, liksom :p


#26

Nannah sa for siden:

Den m vifta i ramme som gjør at varmlufta sirkulerer og du kan steke to brett samtidig.
For varmen fordeler seg jevnt i ovnen.
Den uten ramme får du vanlig stekovn


#27

Carisma sa for siden:

TAKK! Denne var helt fantastisk god :sikle: Laget den med øffer barbeque baconsvor utenpå, og skar den i lange strimler ala chicken fingers (TGI Fridays, gå hjem og vogg! :D)
Serverte med coleslaw og litt chutney som jeg laget av aprikossyltetøy fra sukkerfritt og chilisaus.


#28

Yonah sa for siden:

ÅÅÅÅ, det bare må vi prøve. Dette må jo bli noe ungene vil like også, tror dere ikke?


#29

Carisma sa for siden:

Ble så inspirert av denne at i går laget jeg den med torsk i stedet for kylling. Ble fantastiske fiskepinner! Faktisk så god at sambo, som ikke liker hvit fisk, spiste opp de i stedet for sin egen kjøttmiddag :lol:

Tok litt svart pepper og sitron i majones-røra, ellers likt.


#30

timich sa for siden:

Mmmm, så godt ut! Men ungene mine er ikke noe glade i majones - smaker det mye majones av denne? Og hvordan er smaken på Hellmanns kontra Mills, hvilken er mildest?

Sparer denne til oppskrifter som må prøves ut når jeg er ferdig med fase 1 i Eurodiet:o


#31

Carisma sa for siden:

Det smaker ikke majones i det hele tatt. Hvis ungene klarer å spore majonesen i den så er de gode! Den "smelter" ved oppvarming, men egget og oljen binder det andre veldig fint. Det drar hvertfall kraftig opp fettinntaket :D

Jeg brukte first price sin jeg, for det var den jeg hadde. Den er mildere og lysere enn mills sin. Hellmanns er også mildere og lysere, men syns den har en bismak.


#32

timich sa for siden:

Åh, høres knallbra ut!:D Jeg sikler på oppskrifter her inne imens jeg dytter i meg pulvermat...:p


#33

Nannah sa for siden:

Hellmanns er en bedre majo enn mills...0 karber og lett og fluffy konsistens.
Millsen er tung og full av dårlig olje synes jeg og den er litt søt.


#34

Rin sa for siden:

Dette var skikkelig godt! Jeg lagde med vanlig gulost siden jeg ikke hadde parmesan i skapet - fortsatt veldig snadder. :) Spiste med litt sterkt krydret blomkål-"ris" som tilbehør.


#35

Ivory sa for siden:

Har laget dette som nuggets, med frisk salat og litt BBQ-saus - og helt nydelige ble det! :) Alle i familien syntes det var godt;) Spiste det som lunsj dagen etter også jeg...;)


#36

Carisma sa for siden:

Dette har virkelig blitt en av mine store favoritter! Prøvde med skinkebiff i stedet for kylling i går, for å få scnitzel. Det funket veldig bra :ja: Kunne nok delt skinkebiffene i 2 for de ble litt tykke, men så utrolig saftige!
Med sitron, remoulade og aspargesbønner til.


#37

Jabba sa for siden:

Så vanlig Norvegia funker det også? Det var dette budsjettet vet dere....


#38

Jabba sa for siden:

"En slump bacongull" - er det sånn ca en håndfull?


#39

Jabba sa for siden:

Hvor lenge stekes kyllingen dersom dere har laget "kyllingfingrer" av dem? altså delt dem opp...


#40

Ivory sa for siden:

Jeg delte opp i biter, og stekte som det står i oppskrifta. Mener det ble ca 20 min. Tror jeg måtte ha stekt lengre om jeg hadde stekt hele fileter. Det kan være stor variasjon på stekeovner, dessverre.. Må nok bare prøve seg fram;)


#41

Carisma sa for siden:

På rema har de sånne småposer med ferdig revet parmesan til hmmm, tror jeg betalte 6kr. Det er omtrent så mye du trenger i oppskrifta.


#42

Jabba sa for siden:

Genialt! Takk for tipset!


#43

Sophie sa for siden:

Nydelig!
Fant ikke bacongull, så brukte baconkrisp (de har 0 karber så det er vel ok)
Laget de i fingerpinnestr. Barna liker baconkrisp, men ikke på dette, så neste gang hiver jeg med noen kyllingfingre uten røra på, som barna kan få (de liker ren kylling). Vi voksne syntes det var deilig, vi tok en liten runde med salt og pepper dryss over disse kyllingfingrene, ble enda bedre da :)

Vi laget Carisma sin oppskrift på coleslaw og den var perfekt. Spisskål, blande rømme og majones (brukte hellman majones), litt sitronsaft og salt/pepper + vårløk. Fantastisk god til denne retten! I tillegg hadde vi dampet broccoli og blomkål til.

Dette skal lages igjen!


#44

Nannah sa for siden:

Unn dere ordentlig Parmesan da dere! Smaker 1000 ganger bedre enn småposene
med parmesan pulver!


#45

Carisma sa for siden:

I dag har jeg vært vill og brukt chilimajones :sikle: Gleder meg villt til de er ferdige, står i oven nå! :spent:


#46

scartz sa for siden:

Idag er det min tur til å prøve kyllingoppskriften! :D
Står i ovnen nå, og salaten er ferdig mekka !

Hadde ikke ost da :( Smaker sikkert myyye bedre med litt parmesan. Men hev i litt aioli og, så dette blir spennende :)


#47

scartz sa for siden:

Da var måltider over! Og her er dommen:

Godt, men jeg tror jeg har brukt for lite majones og bacongull..
Og jeg tror parmesanen/ost er en viktig del å ha med.
Følte jeg spiste ett veldig magert måltid. Så neste gang: Tykt lag med majones og masse parmesan :D

Men genialt med bacongullet da! Ble skikkelig crispy og godt :p


#48

Thea86 sa for siden:

Detta skal jeg sørren meg prøve i morra eller helga!! Trur dette er noe sambo vil like også!! Trur jeg skal prøve å spicy dette opp litt:-)


#49

Nannah sa for siden:

Kyllingen skal være helt dekket med majones i et tjukt lag:)


#50

scartz sa for siden:

Vel, der har vi feilen min! :D
Stressa litt med å smøre på, endte med at jeg brukte hendene, som en annen 5-åring i en gjørmete søleputt.

Men samboeren min, som er anti-majones ol. syntes også at hellman-kyllingen var knallgod! :D


#51

Yonah sa for siden:

Går det an å banke en kyllingfileet flat med en kjøtthammer og få skikkelig snitzel ut av den? Da må den bli enda bedre enn om man lager den hel, eller hur?
Jeg dytter opp denne 0ppskriften fordi jeg fant faktisk hele 3 åpne poser med baconchips:D 0g den må jo brukes til noe.


#52

Yonah sa for siden:

Jeg gjorde disse som nuggets nå, 0g de smakte utrolig mye bedre enn McDonalds sine:D

Nå må jeg jaggu se omjeg til senere klare å finne på noen gode dipper til disse. Dette var skikkelig kosemat til lørdagskvelden!


#53

Furine sa for siden:

Testa denne med kyllingvengjer i dag. Hadde ikkje parmesan, men hadde "tørr" mozzarella, som er ferdigraspa. Eg køyrde den ei runde i stavmiksarmølla for å gjere den enda finare raspa, og blanda så med majones. Fekk hamstra ein del baconcrisp heime i Norge i jula, så no skal mykje kjekt testast. Dette var berre kjempedigg!! Skal definitivt testast fleire gongar. NAM!


#54

scartz sa for siden:

Haha, nuggets ja! Det var en god ide! :D


#55

Supera sa for siden:

Jeg kan ikke fordra majones, men siden dere sier at det ikke har majonessmak, så skal jeg gi det en sjanse. Det høres jo veldig godt ut!


#56

Tone-G sa for siden:

wow, det her hørtes godt ut :sikle:


#57

Yonah sa for siden:

Det smaker absolutt ikke majones av denne, bare sprø og crispy!


#58

Yonah sa for siden:

Oj, nå tenker jeg her, om man tar en seiblokk og småtiner den såpass at man klarer å skjære skiver, og dypper i denne blandingen, da får man fiskepinner. Ah, fiskepinner og remulade eller hollandaise, masse fett og protein! Hjelp,nå blir jeg skikkelig sulten altså!


#59

nellie sa for siden:

Hmm, hva skjer med oss stakarer som ikke har varmluft? Blir det helt håpløst? :nedfor:


#60

scartz sa for siden:

Går fint uten varmluft, tar bare lengre tid :)


#61

Yonah sa for siden:

Det funker nok helt fint. Jeg har aldri før brukt varmluft på fiskepinner, og de blir jo vellykket..


#62

nellie sa for siden:

Det var godt å høre.
Hmm. lenger tid, men samme temperatur, sant?


#63

scartz sa for siden:

Jeg hadde uten varmluft første gang (jeg glemte det :p ), da hadde jeg den på like lenge som angitt, + 5 min varmluft for å sikre meg. Ikke sikkert at det trengtes da :)


#64

Pondus31 sa for siden:

Jeg lagde denne i dag - to kyllingfileter som ble til 8 omtrent like store biter. Tok mozzarella og majo sammen - og hadde på bacongull på toppen. Stekte det i varmluft ca 15 minutter. Servert attmed en enkel salat og litt chilisaus.
Meget godt, enkelt og lite karbo.

Takk!


#65

Supera sa for siden:

Den smakte virkelig ikke majones! Brukte Hellmann's majones. Men synes at det ble litt rart med bacongullet på... Alt i alt: Alene ble det litt rart, men når tilbehøret (stekte grønnsaker og rømme-karri-saus) kom, så ble det ålreit.


#66

Nannah sa for siden:

fiskepinner lr winersnitsel kan du lage ved å dyppe kjøttet i pisket egg før du vender det i baconsmuler...veldig godt:)
Som en regel om du ikke har varmluft så øk tempraturen 25g ...


#67

Daurama sa for siden:

Åååh, dette må lages :) Nannah : du burde vurdere å lage en oppskriftsbok ;) Tusen takk for mange gode og inspirerende oppskrifter :) Du gjør jobben SÅ mye enklere og ikke minst gir du tips om DIGG mat som gjør det fantastisk å spise lavkarbo :D



#69

Tunrida sa for siden:

Det her skal definitivt prøves! :D


#70

kennygirl sa for siden:

Dette så godt ut! Jeg har laget kylling nuggets med egg og bacongull og syns det ble kjempegodt, men med majones og ost hørtes enda bedre ut!!!

Bruker forresten kyllingkjøttdeig - da kan jeg salte/krydre selve kjøttdeigen og det blir ENDA mer smak!! nam nam :)


#71

Benzo sa for siden:

Dette er virkelig snadder, har laget kyllingen 2 ganger siste mnd. :glis:


#72

Carisma sa for siden:

Siden Mega har gourmet-torsk til 30 kr pakka denne uka blir det nok fiskepinner på denne oppskrifta :sikle:


#73

Tunrida sa for siden:

Det står å puttrer i ovnen nå. Gleder meg til å smake :)


#74

Sanney sa for siden:

den var veldig god, selv med mills majones. (rema sin hellmans var gått ut på dato)
men er det meningen at oljen skal flyte rundt på brettet? det ser jo helt riktig ut når den er ferdigstekt, bare lurer :)


#75

Kitt sa for siden:

Jeg har brukt Salatmesteren, også fra Rema! Blir skikkelig digg!
Har dem i form, jeg, og har aldri sett noe olje svømme rundt!:p


#76

Tunrida sa for siden:

Det rant litt olje rundt om kring når jeg lagde det også..
Hadde også MYE parmesan i majonesen.. :sikle: (Får kjøpt deilig parmesan i ostedisken hos de som har ferskvare. Ikke ille pris heller)

Det var utrolig godt!! Samboern (som er skeptisk til lavkarbo) mente at dette kunne vi fint ha mye oftere ;) Tror jaggu han har rett i det..


#77

swimzy sa for siden:

Høres nydelig ut, men kan jeg spise dette som g¨år på lindberg??


#78

Kitt sa for siden:

Det er jo bare kylling, ost og majones med bacongull!
Om du vil gjøre det litt mer Fedon og ha mindre fett, kan du bytte ut majonesen med pisket egg!:)


#79

hansola sa for siden:

Advarsel..... Denne oppskriften er farlig god.


#80

MarensLille... sa for siden:

Dette skal vi ha til middag i dag, og jeg gleeeeeder meg! :D Kom hjem fra jobb nå da gubbenoa, så jeg kan begynne å kokkelere!!! ;)

Edit: Maren elsker nannah for alltid!!!
Nå har vi spist, og dette var noe av det bedre jeg har spist på leeeenge! :D Jeg brukte innerfilet av kylling, og den er mye mindre enn kyllingbryst, så det ser litt voldsomt ut på tallerkenen, men det er like mange gram som en normal filet ;)
Anbefaler fløtegratinert avocado ved siden av, det var syyyykt godt! :D
(Lager den i amerikanske muffinsformer: 50 g avocado, 1/2 dl fløte, salt, pepper, ost... Kun 1,7 kh i en porsjon!!! :D)


#81

Ravna sa for siden:

I dag skal vi prøve denne kyllingen :D Gleder meg masse til middag i dag :D


#82

Babycherry sa for siden:

Denne står i ovnen her nå, og jeg gleeeder meg til å smake! :D


#83

Tunrida sa for siden:

Hvordan blir det å bruke kyllingkjøttdeig om man skal lage nuggets?
Mener jeg fant en oppskrift på det for en stund siden, men finner den ikke igjen..
Alt for kronglete søkemetode her inne.. :rolleyes:


#84

Kitt sa for siden:

Den andre oppskriften finner du hos LenaBeatrice.


#85

Tunrida sa for siden:

Tusen takk :D Får se hvem av de jeg lager.. Har jo lyst på mayo/parmesan også :sikle: Redd alt bare blir ødelagt når man gjør om hellman kyllingen, og bruker kyllingkjøttdeig..


#86

Carisma sa for siden:

Sikreste måten å mislykkes på er å ikke tørre å prøve.. ;)


#87

Tunrida sa for siden:

Hahaha ikke sant ;) Var godt, men syns det er enda bedre med kyllingfile :)


#88

Yonah sa for siden:

Gode oppskrifter fortjener en dytt. Vi skal riktig nok ha panert torsk i dag, men det fikk meg til å tenke på denne oppskrifta.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.