Bland sammen majo og parmesan. Kjør en slump bacongull i foodprocessoren til det er bare smuler.
Smør inn kyllingene i majoblandingen og rull dem i baconsmuler.
Legg dem på bakepapir og stek på varmluft 200g i 20 min.
Nå skal jeg stille et skikkelig teit spørsmål, men varmluft er den funksjonen som gjør at det durer og står i i ovnen? Jeg har faktisk aldri hatt stekeovn, det jeg vet, med varmluft før, men innbilder meg at jeg har det nå. Men det står jo ikke noe om det på ovnen, bare symboler -sånne bølgete streker som indikerer varme :p
Oooog, det er vel greit å bruke kyllingfileter, antar jeg?
Varm-luft symbolet pleier å være en vifte av et slag, og bråker en del mer enn vanlig over og undervarme. Man kjenner det vel også om man åpner døra når den står på - at lufta slår ut.
Oppskriften skal definitivt prøves ut, har panert/gratinert kylling med parmasan før og det var DIGG!
Bølgene er enten tining lr grill..bruker å være et viftesymbol. Som en regel skal varmen reduseres ca 20-25g ned når du steker på varmluft. Så uten varmluft skal denne stekes ved 220g.
Man kan vel også bruke en blanding av smør og olje eller bare en av delene; jeg har hvertfall laget noe lignende og brukt en blanding av smør og olje og dyppet kyllingen i parmesanen. Men majones høres godt ut.
Ah, det visste jeg faktisk ikke, at filet og bryst var det samme.
Jeg huska feil forresten. Men jeg har to varmluftssymboler som dere beskriver, en med bare en vifte, og en med en vifte med ramme rundt ... Hmmm ...
Jeg har lett og lett, men fant ikke noe. Dette er en halvgammal komfyr med vanlige kokeplater, så det eneste jeg i grunn fant var nye elementer :p. Så jeg sendte en meldign til Electrolux Norge.
Den m vifta i ramme som gjør at varmlufta sirkulerer og du kan steke to brett samtidig.
For varmen fordeler seg jevnt i ovnen.
Den uten ramme får du vanlig stekovn
TAKK! Denne var helt fantastisk god :sikle: Laget den med øffer barbeque baconsvor utenpå, og skar den i lange strimler ala chicken fingers (TGI Fridays, gå hjem og vogg! :D)
Serverte med coleslaw og litt chutney som jeg laget av aprikossyltetøy fra sukkerfritt og chilisaus.
Ble så inspirert av denne at i går laget jeg den med torsk i stedet for kylling. Ble fantastiske fiskepinner! Faktisk så god at sambo, som ikke liker hvit fisk, spiste opp de i stedet for sin egen kjøttmiddag :lol:
Tok litt svart pepper og sitron i majones-røra, ellers likt.
Mmmm, så godt ut! Men ungene mine er ikke noe glade i majones - smaker det mye majones av denne? Og hvordan er smaken på Hellmanns kontra Mills, hvilken er mildest?
Sparer denne til oppskrifter som må prøves ut når jeg er ferdig med fase 1 i Eurodiet:o
Det smaker ikke majones i det hele tatt. Hvis ungene klarer å spore majonesen i den så er de gode! Den "smelter" ved oppvarming, men egget og oljen binder det andre veldig fint. Det drar hvertfall kraftig opp fettinntaket :D
Jeg brukte first price sin jeg, for det var den jeg hadde. Den er mildere og lysere enn mills sin. Hellmanns er også mildere og lysere, men syns den har en bismak.
Dette var skikkelig godt! Jeg lagde med vanlig gulost siden jeg ikke hadde parmesan i skapet - fortsatt veldig snadder. :) Spiste med litt sterkt krydret blomkål-"ris" som tilbehør.
Har laget dette som nuggets, med frisk salat og litt BBQ-saus - og helt nydelige ble det! :) Alle i familien syntes det var godt;) Spiste det som lunsj dagen etter også jeg...;)
Dette har virkelig blitt en av mine store favoritter! Prøvde med skinkebiff i stedet for kylling i går, for å få scnitzel. Det funket veldig bra :ja: Kunne nok delt skinkebiffene i 2 for de ble litt tykke, men så utrolig saftige!
Med sitron, remoulade og aspargesbønner til.
Jeg delte opp i biter, og stekte som det står i oppskrifta. Mener det ble ca 20 min. Tror jeg måtte ha stekt lengre om jeg hadde stekt hele fileter. Det kan være stor variasjon på stekeovner, dessverre.. Må nok bare prøve seg fram;)
Nydelig!
Fant ikke bacongull, så brukte baconkrisp (de har 0 karber så det er vel ok)
Laget de i fingerpinnestr. Barna liker baconkrisp, men ikke på dette, så neste gang hiver jeg med noen kyllingfingre uten røra på, som barna kan få (de liker ren kylling). Vi voksne syntes det var deilig, vi tok en liten runde med salt og pepper dryss over disse kyllingfingrene, ble enda bedre da :)
Vi laget Carisma sin oppskrift på coleslaw og den var perfekt. Spisskål, blande rømme og majones (brukte hellman majones), litt sitronsaft og salt/pepper + vårløk. Fantastisk god til denne retten! I tillegg hadde vi dampet broccoli og blomkål til.
Godt, men jeg tror jeg har brukt for lite majones og bacongull..
Og jeg tror parmesanen/ost er en viktig del å ha med.
Følte jeg spiste ett veldig magert måltid. Så neste gang: Tykt lag med majones og masse parmesan :D
Men genialt med bacongullet da! Ble skikkelig crispy og godt :p
Går det an å banke en kyllingfileet flat med en kjøtthammer og få skikkelig snitzel ut av den? Da må den bli enda bedre enn om man lager den hel, eller hur?
Jeg dytter opp denne 0ppskriften fordi jeg fant faktisk hele 3 åpne poser med baconchips:D 0g den må jo brukes til noe.
Testa denne med kyllingvengjer i dag. Hadde ikkje parmesan, men hadde "tørr" mozzarella, som er ferdigraspa. Eg køyrde den ei runde i stavmiksarmølla for å gjere den enda finare raspa, og blanda så med majones. Fekk hamstra ein del baconcrisp heime i Norge i jula, så no skal mykje kjekt testast. Dette var berre kjempedigg!! Skal definitivt testast fleire gongar. NAM!
Oj, nå tenker jeg her, om man tar en seiblokk og småtiner den såpass at man klarer å skjære skiver, og dypper i denne blandingen, da får man fiskepinner. Ah, fiskepinner og remulade eller hollandaise, masse fett og protein! Hjelp,nå blir jeg skikkelig sulten altså!
Jeg hadde uten varmluft første gang (jeg glemte det :p ), da hadde jeg den på like lenge som angitt, + 5 min varmluft for å sikre meg. Ikke sikkert at det trengtes da :)
Jeg lagde denne i dag - to kyllingfileter som ble til 8 omtrent like store biter. Tok mozzarella og majo sammen - og hadde på bacongull på toppen. Stekte det i varmluft ca 15 minutter. Servert attmed en enkel salat og litt chilisaus.
Meget godt, enkelt og lite karbo.
Den smakte virkelig ikke majones! Brukte Hellmann's majones. Men synes at det ble litt rart med bacongullet på... Alt i alt: Alene ble det litt rart, men når tilbehøret (stekte grønnsaker og rømme-karri-saus) kom, så ble det ålreit.
fiskepinner lr winersnitsel kan du lage ved å dyppe kjøttet i pisket egg før du vender det i baconsmuler...veldig godt:)
Som en regel om du ikke har varmluft så øk tempraturen 25g ...
Åååh, dette må lages :) Nannah : du burde vurdere å lage en oppskriftsbok ;) Tusen takk for mange gode og inspirerende oppskrifter :) Du gjør jobben SÅ mye enklere og ikke minst gir du tips om DIGG mat som gjør det fantastisk å spise lavkarbo :D
den var veldig god, selv med mills majones. (rema sin hellmans var gått ut på dato)
men er det meningen at oljen skal flyte rundt på brettet? det ser jo helt riktig ut når den er ferdigstekt, bare lurer :)
Det rant litt olje rundt om kring når jeg lagde det også..
Hadde også MYE parmesan i majonesen.. :sikle: (Får kjøpt deilig parmesan i ostedisken hos de som har ferskvare. Ikke ille pris heller)
Det var utrolig godt!! Samboern (som er skeptisk til lavkarbo) mente at dette kunne vi fint ha mye oftere ;) Tror jaggu han har rett i det..
Det er jo bare kylling, ost og majones med bacongull!
Om du vil gjøre det litt mer Fedon og ha mindre fett, kan du bytte ut majonesen med pisket egg!:)
Dette skal vi ha til middag i dag, og jeg gleeeeeder meg! :D Kom hjem fra jobb nå da gubbenoa, så jeg kan begynne å kokkelere!!! ;)
Edit: Maren elsker nannah for alltid!!!
Nå har vi spist, og dette var noe av det bedre jeg har spist på leeeenge! :D Jeg brukte innerfilet av kylling, og den er mye mindre enn kyllingbryst, så det ser litt voldsomt ut på tallerkenen, men det er like mange gram som en normal filet ;)
Anbefaler fløtegratinert avocado ved siden av, det var syyyykt godt! :D
(Lager den i amerikanske muffinsformer: 50 g avocado, 1/2 dl fløte, salt, pepper, ost... Kun 1,7 kh i en porsjon!!! :D)
Hvordan blir det å bruke kyllingkjøttdeig om man skal lage nuggets?
Mener jeg fant en oppskrift på det for en stund siden, men finner den ikke igjen..
Alt for kronglete søkemetode her inne.. :rolleyes:
Tusen takk :D Får se hvem av de jeg lager.. Har jo lyst på mayo/parmesan også :sikle: Redd alt bare blir ødelagt når man gjør om hellman kyllingen, og bruker kyllingkjøttdeig..
Gode oppskrifter fortjener en dytt. Vi skal riktig nok ha panert torsk i dag, men det fikk meg til å tenke på denne oppskrifta.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.