< Tilbake til oversikten

Har dere gått på EAT-kurs?

Iset sa for siden:

Jeg skal begynne i januar tenkte jeg (hadde begynt NÅ om jeg hadde råd...). Kurslederen på Madla var innom jobben min idag med masse brosjyrer og informasjon om kurset. :D

Jeg kan jo mye om lavkarbo, men jeg tror jeg trenger å gå i en gruppe, det er lettere da.

Har dere gode erfaringer med EAT?

donjuanwannabe sa for siden:

Jeg vil helt klart anbefale Eat-kurs, det er lærerikt. Jeg visste jeg kunne mye om Atkins og lavkarbo da jeg begynte, men etter kurset hadde jeg lært enda mer! Det eneste negative jeg kan si er det evinnelige maset om å kjøpe kosttilskuddene de selger.

smosje sa for siden:

Hva er EAT? :confused: Hva koster det? Er det julegave-til-seg-selv faktor? :rolleyes:

Iset sa for siden:

Fant hjemmesiden deres her:

www.eat-web.com/home/main.asp?sec=1&app=&cat=&id=274

:)

DJW: Ja det kan jeg tenke meg, men jeg bare sier jeg jobber i Life og får 30 % rabatt på alle bio-produktene og alt det andre, så stopper nok det kjeften på dem. :cool:

mofe sa for siden:

kanskje ikke akkurat temaet, men jeg mener jeg har hørt ettellerannet sted en gang om at han grunnleggeren av EAT er en liten kjeltring? (har ikke noe mere info, bare synes å huske...) stemmer kanskje ikke?

Gamla sa for siden:

] EAT
Jeg gikk noen kvelder på kurset, men av forskjellige grunner fikk jeg ikke med meg alle. Er enig med Donjuanwannabe at det var et lærerikt og fint opplegg i kurset. Kursleder var flink til forklare,- ikke noe å si på det. Så langt var alt greit.
Jeg startet godt og fulgte til punkt og prikke oppskriften;(så mange gram av ditt og så mange gram av datt),- restutat; ingen vektnedgang!! Etter 4 uker hoppet jeg over på Atkins. Det passer meg mye bedre. Jeg kan selv bestemme menyen. Syntes EAT brukte utrolig mye fett, i alle fall de første ukene!
Det flotte var at kursleder solgte Atkinsbøker! Det var der jeg kjøpte min nye norske utgave. Hun var ikke spesielt pågående hverken til å selge vitaminer/mineraler eller bøker.
Anbefale kurset;tja!?:rolleyes:

Begod sa for siden:

Nå er det over 2 år siden jeg gikk på Eat kurs så mye kan være forandret siden min tid.

Vi begynte rett og slett på Atkins introen og la til blodtypedietten etterhvert.

Jeg var helt ukjent med lavkarbokosthold når jeg begynte på kurset, så for meg var det utrolig lærerikt.

Iset, du har så mye kunnskap nå , at du kan stille de rette spørsmålene og kansje bli en utfordring for din kursleder.

Iset sa for siden:

Hehe ja men jeg tror kanskje det også kan være 2000 kr rett i dass på en måte, siden jeg kan det aller meste (de kan vel ikke lære meg noe nytt??) og jeg har dere! :D

Jeg får tenke litt på det. Har jo egentlig ikke råd til det heller....

Iset sa for siden:

Det lurslederen sa til meg (hun som var innom jobben min) var at EAT var litt bedre enn Atkins fordi de tillot utskeiing. Atkins var alt for strengt. :???:

Begod sa for siden:

En spisedag i uken hvor man spiste mye karbo, dette ble innført etter 8 uker på Atkins.

Jeg gikk foresten ned 8kg på de 8 ukene. fra 80 til 72 kg.

MHM sa for siden:

Ellers så kommer dr. Lindbergs med et nytt kurs i januar, som er et rent vektreduksjonskurs og heter Naturlig slank. Kurset går over 8 kvelder, og koster 1590,- . Til info... ;)

donjuanwannabe sa for siden:

Dette er litt tåkeprat fra kurslederen da utskjeiingen kommer først etter 8 uker på Eat-kurset. Og det er jo uansett vanskelig å følge ett bestemt kosthold i 8 hele uker samme om det heter Grete Roede eller Atkins, ihvertfall hvis man er nybegynner. Så Eat har innført dette for de som synes Atkins er vanskelig å følge over tid. Men på denne utskjeiingen kan du ikke spise hva som helst. Begrensningen er 20 g fett og 20 g proteiner og så mange karbohydrater du vil. Altså kan du ikke spise hva du vil, og spiser du sjokolade eller pizza må du uansett begrense deg. Det beste er pasta/ris/poteter og litt kjøtt og saus eller loff med jordbærsyltetøy osv. og dette måltidet må komme på slutten av dagen, altså som dagens siste måltid og bare en gang i uka. Det kan helt sikkert hjelpe for noen å ha en slik kontrollert "utskjeiing" hver uke.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.