Mannen min har kjøpt potetsallat med mais og paprika og i den er det 12g karbohydrat. Men om man plukker ut poteten og maisen, da kan man vel spise den eller?? tenkte på at smakmessig vil det jo være godt til kylling osv med bare majonesmassen liksom. ??
Regner meg at det er tilsatt lumske ting i salaten også.
Det er ganske lett å lage blomkål-salat, som ikke smaker så ulikt.
to sek, så finner jeg oppskriften som har blitt min favoritt. (enkel å lage!)
Jeg ville holdt meg unna! Selve majonesklisset er trolig tilsatt "humbug" som vi ikke bør få i oss. Jeg ville safet meg på ekte rømme og majones i stedet.
Åh neeeei, ikke droppe purreløken! D (Dessuten står det vårløk, Areola :p. Men purreløk er mye bedre!)
For å ultimatisere denne har jeg i: Gressløk, salt og nykverna pepper. Jeg bruker maison-sennep (den franske på glass med sort lokk og etikett. Det er den beste sennepen i verden, og den er sukkerfri!), og kokte egg i små terninger.
En fullstendig slager! Lagde den på søttende mai i fjor, og folk satt og spiste rett ut av bollen, omtrent :D
Takkfor tips denne skal helt klart prøves. Vel jeg prøvde en liten klatt igår da, og er fortsatt i Ketose, men neste gang prøver jg denne oppskriften.:)
Du kan lage potetsalat slik du pleier, men bytte ut potetene med et bedre alternativ. Selv varierer jeg med squash (huske å skrelle den, skallet smaker gymsokk :eek:), blomkål, hvite bønner (fedonvarianten) eller spisskål.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.