< Tilbake til oversikten

Heistad gelé

sara sa for siden:

Er den eneste grunnen/hovedgrunnen til at man ikke skal spise feks Heistad gelè og vaniljesaus at søtstoffene kan være en vektstopper og opprettholde søtsug? Jeg savner noe godt som jeg kan spise med god samvittighet. Drikker mye lettbrus allerede, og føler at det hjelper mot søtsug istedenfor motsatt. Jeg har heller ikke hatt noen problemer med å ikke gå ned i vekt, selvom jeg drikker hvertfall 1 liter lettbrus om dagen.
Betyr det da at kroppen min kanskje kan tåle litt Heistad-søtstoff også?:D

Skjønner at jeg må prøve meg fram da, men jeg elsker virkelig gelè og vaniljesaus og det er jo nesten for godt til å være sant at det ikke inneholder karber...

Mt2t sa for siden:

Har forstått det slik at mange her spiser Heistad-gele- Men, som du sier, må du finne ut av det selv:)

Yonah sa for siden:

Geleèn spiser jeg nå og da, men ellers inneholder vaniljesausen for mye karber for min del... Spiser med piska krem i såfall, mye bedre og.

Carisma sa for siden:

Men hvis du har trang til å drikke brus hver dag for å dempe søtsuget, så er det vel nettop søtsug du har? :o
Hvis du ikke opplever søtsug overhodet vil du heller ikke føle trang til brus.

sara sa for siden:

Tja, jo. Jeg vet ikke om det egentlig er søtsug, eller bare vanen om at "jeg må ha noe". Fungerer som psykisk "belønning", eller hva jeg skal kalle det. Etter middag feks, eller en times tid etter middag, er samboeren min ram til å finne seg et eller annet annet å spise; frukt, kjeks osv. Da tyr jeg til lettbrusen min, og blir ikke frista i samme grad av hva han spiser.

Litt vanskelig å forklare. Men på dager hvor jeg ikke alltid får i meg nok fett; da kommer helt klart søtsuget! Og da er jeg hvertfall kjapp til å strekke meg etter lettbrusen. Og babybel...;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.