elinej sa for siden:
er det overohodet noe med alkohol i som ikke gjør at jeg kommer ut av ketosen?
Hilsen meg
elinej sa for siden:
er det overohodet noe med alkohol i som ikke gjør at jeg kommer ut av ketosen?
Hilsen meg
smosje sa for siden:
Rødvin? Er nå det beste på SBD i hvertfall. Hvis du MÅÅÅÅ. Ketose er jeg ikke no god på kunnskaper om, men. Det kommer vel forhåpentlig noen ketosikere her som svarer før du drar avgårde på party! :D
Gir sa for siden:
Sliter litt med samme spørsmål selv for det eneste jeg vet vi Atkinsere kan drikke, er conjakk og whiskey og jeg liker ingen av delene....
Forresten. Sjekk ut denne linken:)
www.matoppskrift.no/sider/kaloritabell.asp?livsmiddel=alle&tabell=karbonhydrater&search=alkohol
mofe sa for siden:
den tørreste hvitvinen du kan få tak i..
uansett så kommer du nok til å gå ut av ketosen, OG gå opp en kilo ca. om du tar deg en fest. kroppen forbrenner alkohol først, før andre ting..
så om det er viktig for deg å gå ned, ikke drikk alkohol. :)
elinej sa for siden:
pepsimax eller colalight med vodka?
mofe sa for siden:
ikke vhis du vil være i ketose, nei..
mofe sa for siden:
om du allikevel velger å drikke, kan det ta noen dager før du er i ketose igjen, så du vet det.. og bli ikke overrasket om du imorgen (?) veier en kilo mere, som sagt :)
elinej sa for siden:
da drikker jeg heller vann...vil jo ikke ut av ketosen.
tusen takk for svar!
mofe sa for siden:
bare hyggelig :)
regelen er at man ikke skal drikke pepsi max/lettbrus på induksjon.. men jeg gjorde det, og merket ingenting, dvs. gikk ikke ut av ketosen :) men folk reagerer forskjellig :)
Nille sa for siden:
Neida, vi kan drikke alle typer brennevin som det ikke er sukker eller smakstilsetninger i. Også vodka, gin og tequila. Men så var det blandevannet da..... ikke bra. Jeg har fått tak i Slimline Tonic fra Schweppes. Det reddet gin & tonic'en min i sommer !! Jeg har også en kjempegod Marguerita mix fra Baja Bob. Men glemte den helt ut i sommer. Tenk jeg gikk glipp av frozen Margueritas !! På lavkarbo samling i Køben i sommer drakk vi vodka rett fra fryser'n og masse gin & tonics ! Ellers er øl bannlyst. 115 ml rødvin har 2 karber, - 115 ml medium tørr hvitvin har 0.9 karber. mofedilla har allerede forklart om effekten av alkoholen, - og det kan jeg bare skrive under på. Så lenge kroppen brenner alkohol brenner den ikke fett .... så lenge man vet det er det mye lettere å si neitakk ! :p
smosje sa for siden:
Se der kom svaret jeg venta på! Et unikum er du, Nille! :blomster:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.