Raffen sa for siden:
Jeg er helt ny her og håper noen av dere kan hjelpe meg med noen råd...
Jeg har holdt på noen dager nå ut i fra ideologien til Atkins, og jobber med å få kroppen i ketose nå de to første ukene. Jeg er kjempegira på det og for første gang ser jeg muligheter i stedet for begrensninger i forhold til matlagning :rolleyes: Jeg har til og med begynt å lage middag, som jeg nesten aldri har gjort før...
Men... Hvor viktig er det å telle kartbohydratene nøyaktig? Jeg forstår jo at jeg må holde en viss oversikt, men av tidligere erfaring kan jeg bli litt for besatt av å telle og beregne og da ender jeg opp med å drite i hele greia, for det det blir ikke plass i hjernen for noe annet og det går utover sosialt liv. Jeg har behov for at det er så enkelt som mulig for at jeg ikke går å tenker på mat og karboer hele dagen for at jeg skal klare å fortsette med det.
Så er det noen som har enkle tips for å holde oversikt uten å bli helt fanatisk?
Jeg har også en jobb hvor det ikke alltid blir tid for å sette seg ned å spise omeletten eller liknende som jeg har laget. Tips til erstatninger for den bananen jeg pleide å slenge i meg før? Enkelt og som kan spises gående? Har sett på Lindberg-bar, men jeg synes det var for mye karber i den....
Hva med alkohol...? Absolutt forbudt, eller går man bare litt saktere ned den uka?
Om noen har generelle andre tips også tar jeg i mot med takk :cool: