< Tilbake til oversikten

Ketolysestixen gir ikke utslag

judaz sa for siden:

Har nå gått på Ketolyse-kuren i to uker, men jeg har enda ikke fått utslag på ketolysestix. Den forholder seg beige. Hva gjør jeg galt? Jeg tygger pillene i riktig mengde og til rett tidspunkt, og spiser vanlig mat, men nei, intet utslag på ketolysestix.

Carisma sa for siden:

Det kan være 2 muligheter:
1: Stixene er ødelagt og gir ikke utsalg.
2: Du spiser for mye karbohydrater. Veier du maten og regner ut karboinnholdet?

judaz sa for siden:

Fullt mulig at stixen er ødelagt. Har nå skrevet E-mail til forhandler og spurt om erstatningsstixer.

Veier ikke maten. Har ikke gått så dypt inn i prosjektet. Den første uken spiste jeg bare brødet med slankemelet, men gikk tom for melet. Denne uken har jeg spist grovt rugbrød, samt vanlig middag, men mindre porsjoner enn tidligere.

Carisma sa for siden:

Hvis du spiser brød og såkalt vanlig middag (vet ikke hva du legger i det, men anntar det er poteter/ris/pasta?) så er det nok liten sjanse for å komme i ketose. Du må under hvertfall 40g karbohydrater om dagen. 100g brød inneholder som regel mer enn det.

4me sa for siden:

Du må kutte ut alt sånn vanlig mat ris-potet-mel-sukker-pasta.

Mercudia sa for siden:

Well, så lenge du spiser "vanlig middag" som for de fleste innbefatter enten poteter, ris eller pasta.... pluss at du spiser vanlig brød, kan man ikke si at du har fulgt ketolysekuren i to uker.
Og om du vil ha utslag på stixen må du nok sette deg bedre inn i "prosjektet" gitt :p

Mercudia sa for siden:

Tygger pillene?? Hva er poenget med det?
Og selv om du tygger pillene til rett tidspunkt og i riktig mengde hjelper det lite om du fortsatt spiser "vanlig mat".....
Begynner å lure litt på om dette er et tulleinnlegg:eek::p

matvraket sa for siden:

hei kjære deg:klem:
hvis du skriver litt merutfyllende hva du spiser på en vanlig dag,kan det være lettereåhjelpedeg :klem:

Yonah sa for siden:

Vel, spiser du rugmjøl mm, da følger du i allefall ikke kuren. Kanskje lese hele boka grundig og sette deg inn i ting.

ch23 sa for siden:

Jeg har gått på lavkarbokur i 2 dager nå, når skal jeg sjekke om jeg har kommet i ketose? har liggi på 20 og 24 KH pr dag..

Kitt sa for siden:

De fleste er i ketose etter 2-3 dager.
Jeg trenger 36 timer før stiksen er rosa.

ch23 sa for siden:

Takker!:)
er det sånn at man skal måle 2 timer etter siste måltid? For da kan jeg gjøre det i kveld.. spent

judaz sa for siden:

Har gått ned fra 3-4 poteter til én potet på middagstallerkenet.

matvraket sa for siden:

har du lestnoen ketolysebøker/ lavkarbo og vet hva dette går ut på??

hva har du f.eks spist i dag?? hvis du spiser poteter og brød+++ er det ikke rart at du ikke får utslag på stixen

Yonah sa for siden:

Ja, men en potet er en mere enn du skal ha. Det høres ikke ut som om du har lest boka til Torkil, har du?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.