< Tilbake til oversikten

Har klart å få med samboeren, men ...

matitt sa for siden:

Her om dagen kom det plutselig fra samboeren min: "Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på denne ketolyse-dietten jeg!" Jeg ble jo kjempeglad, så myyye lettere når vi er to i samme båt! Han har vært kjempeflink i en uke nå, og har kommet i ketose.
Jeg har skrytt så fælt av at man går så mye ned den første uka, men så har han ikke gått ned mer enn 200 gram! Er litt redd for at han skal gi opp fort snart hvis ikke vektnåla begynner å rikke seg :( Og han har 120 kg å ta av, så tror ikke det er DET det står på.
Jeg håper bare han ikke hopper av toget, det er så fint å ha ham med:) Er det flere som har opplevd at det tar en stund før vekttapet begynner?

scartz sa for siden:

Jeg tror dette varierer fra person til person. Vi som "raser" ned i vekt første uka, det er jo bare vann! For alt vi vet så holder ikke kroppen til samboeren din på så mye "drit" som følger med karbohydratene ;)

Jeg hadde IVERTFALL gitt det en måned før jeg hadde gitt opp! Noen ganger trenger bare kroppen litt tid til å instille seg. For det er jo en stor kostendring for kroppen :)

Chunky sa for siden:

Jeg tror det er veldig avhengig av hvilket kosthold du kommer fra.

Madamen og jeg startet samtidig 5. januar. Jeg raste ned fra dag en, mens hun stod dønn stille i en måned. Jeg husker ennå at vi satt på en benk på togstasjonen (av alle steder) og hadde en lang prat. Hun ville gi opp, mens jeg nærmest tryglet om at hun ble med videre. Det skal nevnes at hun hadde levd på en knallhard GR-type-diett det siste halvåret før vi startet. Men så tok det plutselig av, og resultatet nå er at jeg har gått ned 26 og hun 20 kg på 5 måneder. Så mitt beste tips er å gi det mer tid. For noen tar det lenger tid å omstille seg.

matitt sa for siden:

Takk for svar:) Joda, JEG ville jo gitt det mer tid, men er ikke sikker på om samboeren min vil det! Men han er da fortsatt med, så vi får ta en dag i gangen. (Hvis ikke så får jeg dra igang overtalelseskunstene mine ;)

Viclin sa for siden:

Jeg har pleid å rase ned vannvekt med en gang, stort sett 3-4 kg første uka, for deretter å stå stille.
Denne gangen har ikke vekta rikket seg. Jeg har gått opp 100 gram og er fortsatt full av vann. Men jeg får bare gi det tid.

Håper det løsner for samboeren din!

Carisma sa for siden:

Jeg tenker også at han hadde lite vann i kroppen da han begynte.
Og kanskje han spiser for lite? Mange gjør det ubevisst fordi det liksom er det man skal på slanker'n... :rolleyes:

Eller så kan du jo henge opp denne rundt omkring, den er lett å forholde seg til: www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
Sambo har en hengende over pulten på jobb :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.