No pleier eg pga spiralen å blø littegrann under el, men denne mnd(starta opp på fredag med ketolyse), så blør eg litt meir, og lenger enn det eg pleier. Eg veit at ketolyse kan virke inn på hormonbalansen, så det er vel gjerne derfor dette skjer no??:rolleyes: Eg har ca 10 kilo som eg håper skal forsvinne på ketolyse. Sist vart de tre siste kiloa for seige å få vekk, det vart stagnasjon på vekttapet over de siste to mnd,sjølv om eg prøvte det meste av triks. Skal bli spennende å sjå denne gangen:D
Hei!
Jeg hadde nesten samme erfaringen som deg... Jeg blør ingenting til vanlig p.g.a hormonspiralen, men har hatt noen sporblødninger etter jeg begynte på ketolyse.. Stusset litt på dette, men greit å vite at andre og har denne erfaringen... ;0)
Jeg har også skikkelig kluss i systemet. Jeg blør bittelitt nå og da, så plutselig mensen helt overraskende. I tillegg har jeg nesten konstant ømme bryster, litt PMS-smerter og kveldskvalme (som jeg hadde ved graviditet). Jeg ender opp med å ta en graviditetstest hver måned i panikk, men det er bare kroppen som er helt i ulage akkurat nå.
Jeg fikk satt inn hormonspiral for 4 mnd siden, og etter det har blødningsmengden jevnt og trutt gått nedover hurra hurra hurra (jeg slet med kraftige blødninger)
Men, jeg kan ha bittesmå blødninger når som helst, jeg vet aldri når de kommer.
Vet ikke om dette skyldes spiralen, eller det faktum at jeg startet med å få av meg de siste 15 kiloene nå i vår (jeg følger Atkins og er i ketose).
Har forstått at mange opplever "blødningskluss" med lavkarbokosthold/ketose
Ja, det er klassisk. Lavkarbo fungerer hormonstabiliserende på de aller fleste. Jeg går på cerazette og skulle egentlig ikke ha blødd i det hele tatt, men får mensen som vanlig.
Ja eg har kobberspiralen no, og har vanligvis ikkje mellomblødninger når eg bruker den. Men kjenner det murrer nedi magen i tillegg, og ja,kveldskvalme og ømme pupper. Så sant som det seies her,skulle tru ein var blitt gravid:o
Heisann, dette hørtes helt normalt ut. Jeg har hatt spiral i 3 år uten blødninger men har hatt vanlig mens de 8 månedene jeg har gått på Ketolyse. Har også hatt ømme bryster og vanlige PMS plager.
Lykke til videre:-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.