Jeg har et håp om å gå ned ca. 20 kg. Har prøvd andre kurer før og har mislykket hver gang. Det jeg lurer på er om dette er en ok kur å følge. Eller er den "farlig" eller gammeldags. Det skjer så utrolig mye med forskning på fedme og overvekt så jeg lurer på om det er verdt å investere i denne kuren.
Hei,
Ketolysekuren og Lindberg er to forskjellige retninger innen lavkarbo. Kan vel ikke akkurat si at noen lavkarbo retninger verken er farlige eller gammeldagse.
Jeg foreslår at du leser deg opp på de ulike filosofiene og finner en du kan leve med. For de fleste av oss er det ikke en slankekur men en kostholdsomlegging. Noen av de som starter på ketolysekuren og går over til andre retninger med mer karber etter ønsket vektnedgang. Det finne masse informasjon her inne på forumet og boker vedrørende de ulike filosofiene kan du få låne på biblioteket. Her er forresten en fin brosjyre om lavkarbo, www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf
Jeg trives veldig bra med ketolyse kuren, veldig enkle og klare regler.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.