Hallais alle sammen!;) Etter utallige forsøk på å slanke meg har jeg nå hoppet på ketolysekuren. Jeg startet kuren for en uke siden og synes det går bra....Sukkersuget er der men hodpinen har gitt seg og sannelig tror jeg ikke jeg har fått mer energi også........:) Men jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på...
I ketolyseboken står det at paranøtter har 3g karb. pr 100g
Jeg ble hoppende glad for da kan du jo faktisk spise litt..:D
Gjett om jeg ble skuffet da jeg så at nøttene inneholdt 12.3 gr karb pr 100 gr! Det var naturlige rå nøtter uten salt. Er det noen som vet hvorfor:confused:
Hei!
Jeg veit ikke hva det kan komme av. Mulig at kanskje det er en annen art... ? Har ikke anelse. Men det var da aldeles godt at du sjekket inneholdsfortegnelsen før du pøste innpå!
Jeg har også liggend en pose med paranøtter fra "Den Lille Nøttefabrikk" og den er som din med 12.3 g karbo pr 100 g.
Sjekket en næringstabell og den sier jo 3.1 !
Ta det som tegn om at det er lurest å altid lese inneholdsfortegnelsen! www.næringsinnhold.no/index.php?add=1005&s=paranøtter
Man lærer så lenge man lever :-)
Jeg har holdt meg unna paranøtter helt siden jeg sjekket innholdsfortegnelsen.
Men skjønner nå at jeg kan spise disse nøttene.
De er jo så gode!! :-)
Tydeligvis ikke i Brynhild gruppen " Den lille nøttefabrikken" Hadde noe med kosnader å gjøre......Finner ikke tråden i farten men den finnes i forumet:)
Hm........løper og ser:confused:;)
Nei, Min pose er fra den lille nøttefabrikken . Og her står det 12.3 gr karb.
Snodige greier og litt forvirrende for alle oss som faktisk ser på næringsinnholdet:)
Fant to forskjellige merker av Paranøtter i helgen, og på næringsinnholdet stod det 3g karbohydrater pr 100 gr på begge. Så jeg har kost meg med paranøtter i helgen :)
Samme her. Kjøpte paranøtter fra Den Lille Nøttefabrikken på fredag, og på disse står det 3g karb pr. 100. Tipper de har begynt å trekke fra kostfibrene.
Noen som vet om noe sted hvor man kan kjøpe paranøtter løsvekt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.