Husker ikke helt hva det heter, men en pakke med nudler som er laget på bønner, med drage utenfor. Er det noe man kan spise på lavkarbo?
Har ei på jobben som lever lavkarbo og spiser dette, men ser på pakka at det er gange mye karber?:confused:
Ah, mungbønner skal ikke inneholde mer enn drøyt 4 gr kh pr hundre gram, erter varierer litt, men grønne erter har i alle fall i underkant av 10 gr kh pr hundre, og begge har en lav GI :).
Hvor har du kjøpt dette?
Jeg kjøpte en stor pose i sverige, men vet de selger det på noen rema 1000:D
Nå har jeg kastet posen igjen, men mener det står 46 g kh jeg altså? Kan sjekke når jeg er i butikken.
Glassnudler står det bakpå, vet at det finnes i mange forskjellige "vanlige" glassnudler også, men om alle er laget av bønner aner jeg ikke.
Hm. Såpass, altså. Ja, ikke vet jeg. Men på carbcounter står det da de netto karber som jeg oppgir :o
Jeg synes det er litt forvirrende, for det står gjerne forskjellig på de forskjellige merkene. Uansett har bønner lav gi/gb, og det er ikke akkurat de jeg legger på meg av ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.