Gmes sa for siden:
Man ikke tåler Egg. blir det vanskelig??
Gmes sa for siden:
Man ikke tåler Egg. blir det vanskelig??
matitt sa for siden:
hmmmmm..rart at du skulle spørre om det! Samboeren min har i dag nemlig funnet ut at han har lyst å joine meg på lavkarbokuren. Men han tåler ikke egg! Så jeg har sagt at det nok kan bli en utfordring for ham. Det er mye lettere når man kan spise egg, men det er ikke umulig å klare seg uten egg heller. Da må man bare væer ENDA mer fantasifull, antar jeg!
Distrea sa for siden:
Det går helt fint uten egg.
Aldri spist så mye egg jeg, eneste er til bacon.
Er det til de vanlige "brødmåltidene" dere tenker det blir vanskelig?
matitt sa for siden:
Ja det er jo lett å lage speilegg til frokost, og det er jo også veldig mange av oppskriftene her inne som er basert på egg. Men det blir vel bare til at man må satse mer på rent kjøtt og grønnsaker i stedet :)
Distrea sa for siden:
:ja: rent kjøtt og grønnsaker er det beste. Brøderstatninger og kaker er vel også de oppskriftene som inneholder mye egg.
Mye bedre å holde seg de uansett om man tåler egg eller ikke :D
Jeg tenker at kyllinglår er genialt, greit i farta og du får tak i ett i alle butikker :p
Photobscura sa for siden:
Klart du kan! Jeg spiser forsåvidt en hel del egg, fordi det er enkelt og billig, men jeg tror kanskje jeg lager erstatningsprodukter som brød og lapper o.l hvert jubelår, så jeg hadde ikke hatt store problemer med å ikke spise egg. Du har jo alt av kjøtt, -fisk og kylling, fete meieriprodukter om du tåler det, et kjempearsenal av grønnsaker (stort sett alt som vokser over jorden inkludert løk), så det er mye å velge mellom bortsett fra egg. Er du allergisk, så er det vel ikke en matvare du har forholdt deg til i hverdagen før heller :)
Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.