< Tilbake til oversikten

Skal jeg trene?

Huldr sa for siden:

Jeg har kickboksing-trening en gang i uka - ganske hard trening. Nå er jeg på induksjon. Bør jeg kutte ut å trene?

mofe sa for siden:

Njeh.. hvorfor det? Det viktige er vel at du spiser proteiner etter at du har trent.. (har jeg hørt..) ;) :p

Nille sa for siden:

Hvis du orker er det bare å fortsette å trene. Men å ta litt ekstra protein etter trening er bra sier Begod !

Huldr sa for siden:

Tusen takk!!

Jeg orker nok det, er i bedre form enn på lenge så... :) men jeg har ikke trent på tre uker av div. årsaker... (syk, for lite søvn m m). Så det kan bli hardt.

Det med spising rundt trening finner jeg litt vanskelig, det er vanskelig å stå opp tidlig nok til at jeg får spist to timer før jeg skal trene... Å spise protein rett etter trening er ikke så lett når man ikke bruker shakes, men det er kanskje greit om det går en time etter avsluttet trening før man spiser?? Eller bør man heller ta med seg en protein-bar, kanskje... (men det er jo "Frankenfood" da, ikke sant Nille? :p )

Sorry, sorry, ikke meningen å utbrodere dette her, skulle jo bare høre om jeg kunne trene på induksjonen jeg... :o

Aline sa for siden:

hva med å ta med stekt kylling eller lignende og ha det i en liten salat. masse kjøtt i forhold til salat.

:boxing:

Huldr sa for siden:

Jo... fint det - men jeg kan liksom ikke spise det i garderoben eller på trikken hjem... :o :)

Aline sa for siden:

jeg spiser hvor det skal være ;)
ofte på buss, tog, trikk osv... men det er litt flaut på en måte i begynnelsen... :)

har spist i garderoben på treningssenteret også. men jeg er litt rar, da :D

klem Aline

Huldr sa for siden:

Tji-hi :p Tror jeg hadde blitt litt flau jeg ja - men det er jo bedre å se litt dum ut enn å være det! :blomster:

Kanskje det er en idé likevel - hvis det da er sånn at man må spise rett etter treninga...

klem til Aline :)

Nille sa for siden:

I slike tilfelle syns jeg det er OK med en protein bar (lavkarbo). Men du kan godt vente til du kommer hjem også......:o

Huldr sa for siden:

Takk Nille! Nå har jeg ingen unnskyldninger for å ikke trene iallefall!! :p

smosje sa for siden:

BANAN!!

Det er vel ikke lov på induksjon da kanskje, men....?
Det er nå i allefall det beste å spise etter trening for å bygge opp musklene igjen!?

Nille sa for siden:

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Ikke på Atkins nei !!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

smosje sa for siden:

Ok, ok da :D

Det er bare bananforkjemper-gjengen som prøver å innfiltrere hjernene deres :p

Huldr sa for siden:

Banan er vel ikke særlig muskeloppbyggende akkurat, smosje... :p

mofe sa for siden:

.. og det er ikke muskeloppbyggende fordi det ikke er proteiner :) men litt rask energi gir det jo, dog...

oppe ser jeg, Scilla? ;) Meg også.. :o

Huldr sa for siden:

Hehe, det er jeg visst, ja... og jeg som er så trøtt, duppet av i sofaen tidligere i kveld... :cool:

Rask energi er ikke så bra vet dere, det er langsom energi som gjelder. Lav GI! :ja:

Har ikke spist banan på minst tre år jeg... Savner det ikke heller. Jo visst er det godt, men det finnes da så mye annet som er sunt og godt... og som ikke får blodsukkeret til å stige fullt så mye. (Bananarbeidere i Sør-Amerika har et j****g liv også - det er grunnen til at jeg sluttet å spise banan!)

Da jeg var 17-18 år pleide jeg å leve på kaffe, røyk og bananer :eek:

Hmmm... nå ble det visst enda mer avvik fra hva tråden egentlig handlet om... :rolleyes:

smosje sa for siden:

Nei nå må jeg finne igjen banantråden et annet sted her inne. Synes jeg husker begod sa at banan var veldig fint etter trening hvis man ville ha store muskler, men ikke fint hvis man ville ha slanke muskler. Nei, dette må jeg finne ut av. Jeg kan jo ikke vandre rundt her inne og forsøke å spre feilinformasjon heller (uansett hvor banan-forkjemper jeg er :p )! Nå skal det legges til at jeg spiser dem helst veldig grønne, og da har de VEEEEELDIG mye lavere GI. :D

Begod sa for siden:

Ingen Banan På Introen, Ta deg en proteinbar, helt perfekt etter trening ( helst innen 15 minutter). Tren hvis du føler for det , la vær hvis du syns det blir for tungt.

På vedlikehold eller bulk( spiser overskuddskalorier for å øke maksimalt i muskelmasse)
er banan og proteinshake tilnærmet perfekt etter trening.

Huldr sa for siden:

Takk Begod! :)

Det ble ikke noe trening i dag... sov litt for lenge... :o Men jeg merker at jeg er sliten bare etter en gåtur, så da var det vel like greit...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.