< Tilbake til oversikten

Tacotallerken: 7,2 gram karbo

LenaBeatrice sa for siden:

Ja, da har jeg også prøvd å lage tacokrydder selv, etter en oppskrift funnet her inne.
Litt "startvansker" må jeg få si at jeg hadde, men jeg tror neppe det er oppskriftens feil :o
Uansett, krydderet ble ikke så verst det, men jeg må finpusse min fremgangsmåte til neste gang, for jeg skal så absolutt prøve å lage det igjen :-)

Jeg koste meg med taco i kveld, selv om det smakte litt for mye salt, og litt for mye av kummin ;):

www.lenabeatrice.net/generelt/taco-med-hjemmelaget-krydder

Luna* sa for siden:

Ååå det så godt ut :sikle:

Kosebamsen sa for siden:

Du har noen fantastiske oppskrifter! Tusen takk!

Det var godt, men som sagt, jeg må jobbe litt med krydderblandingen, ikke helt fornøyd med den ;)

Bare hyggelig :)
Men du, det kan lønne seg å kikke litt i oppskriftsforumet her inne også, jeg henter en del inspirasjon her, selv om jeg lager en god del egenkomponert også :-)

Nannah sa for siden:

Skal det virkelig være koriander i blandingen?
Synes det virker helt feil her jeg...

Ja, jeg vet faktisk ikke, men dette er i hvertfall oppskriften jeg fant her inne:

Tacokrydder:

1 ts salt
2 ts cumin (spisskummen)
1/2 ts koriander
1/2 ts chilipulver
1/2 ts hvitløkspulver
1 ts paprikapulver
Litt pepper

Men tips til annet mottas med takk :)

Carisma sa for siden:

Jeg vil tro det er malt koriander, og ikke fersk. Det smaker veldig forskjellig. Kjøpes på glass i vanlig butikk.

Ja, det var det jeg brukte, malt altså ;-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.