< Tilbake til oversikten

Pilates på ketolyse?

janne87 sa for siden:

heisann:)

jeg har gått på ketolyse i 2 mnd nå. men jeg har ikke vært noe flink til å trene.
jeg lurte litt på å prøve pilates.

noen som har erfaringer med pilates på ketolyse??

Gracella sa for siden:

Pilates er fin-fin trening uansett ;).

(Det kommer jo også an på hva du ønsker å oppnå med treningen din...)

janne87 sa for siden:

jeg ønsker å få strammet opp litt her og der:)
har en datter på 7 mnd, så ho har sotte tydelige spor på mammas kropp:rolleyes:

Iselilja sa for siden:

Pilates trener mest støttemusklaturen og bevegeligheten, slik jeg har forstått det. Vil du "stramme opp" kroppen bør du trene styrketrening (altså ordentlig styrketrening, ikke bare litt smånapping i fancy apparater ;p ), samtidig som du sørger for at fettprosenten din synker - noe du jo allerede er i gang med. :)

janne87 sa for siden:

takk for tips=) må stramme opp føler jeg.. hehe.. har ikke apparater, så blir nok gulv trening:) hehe...

Tidl. medlem sa for siden:

Har ikke erfaring med ketolyse, men med pilates. Pilates gjorde at jeg fikk flatere mage og bedre holdning, så mye slankere ut på kort tid. Driver å prøver igjen nå etter 2 tette svangerskap og håper på gode resultater igjen

martine sa for siden:

Pilates er sikkert helt fantastisk - er ikke i tvil... jeg har ennå til gode å delta på en time. men man må jo også kombinere denne formen for trening med noe kondisjon - kondisjon er jo fettforbrenning, gå i oppoverbakker, få pulsen opp - i kombinasjon med Pilates som styrketrening.

janne87 sa for siden:

tusen takk for respons=) blir nok ut å trille vogn i tillegg:)
er ikke ute etter lette utveier, er ute etter resultater:D

martine sa for siden:

herregud... du skulle møtt min PT du, der heller er det ikke snakk om lette utveier, men RESUTLAT! hehe

Nille sa for siden:

Jeg var strammere i kroppen og hadde mindre mage OG strammere lår da jeg trente pilates 3 ganger pr uke enn nå når jeg trener pilates en gang pr uke og kombinerer med kondisjon (1x) og styrke (1x) .... bare som en observasjon..... Jeg må nok vurdere å gå tilbake til mer pilates for å få magen flatere, det er det som funker best for meg. Det er PT enig i når det gjelder meg.

Men alle reagerer forskjellig på forskjellig type trening. Synd det tar sånn tid å finne ut hva som er best !

Jeg anbefaler gjerne pilates som hovedtreningsform, og om du bruker ball eller "the magic circle" får du styrketrening attåt.

matvraket sa for siden:

jeg sverger til Yoga jeg da ;) men pilates er slettes ikke dumt :klem:

martine sa for siden:

men når man ønsker å Begynne med pilates/yoga - litt usikker på hvem av de, - å ikke har ønske om å begynne rett på en time på Elixia, sorry - men de timene vil jeg ikke... er det noe dere kan anbefalle - kurs, bøker, dvd... Windsor etc.

Carisma sa for siden:

Hvorfor ikke? Elixia har veldig gode time-trenere stort sett. Og hvis det er pga at man føler andre ser hvor dum/dårlig man er så trøst deg med at alle er mer enn nok opptatt med å få til ting sjøl og lure på om noen ser på de ;)
På timene får man god forklaring og veiledning, hjemme får jeg bare til ting halvveis.

martine sa for siden:

Først og fremst fordi jeg føler meg som en idiot - jeg finnes ikke myk, å føler meg som en hval foran disse speilene. - men man kan ikke forvente å være mester ved første saltime. men Elixia skal ha kurs utover Høsten som er Pilates, Yoga - Magedans, basert på en helg intensivt, fordelt på 2 dager. er veldig nysgjerrig på akkurat dette.

å jeg er helt enig i at man får en mye grundigere innføring i hva dette dreier seg om - men da vil jeg på en innføringstime type..

matvraket sa for siden:

jeg kjøpte windsorpilates dvd påt vshop fornoen år siden,og de funket egentlig helt greit for meg i en periode da jeg ikke ville gåpå noen kurs;)
men nå har jeg gått på noen yogakurs... og er veldig glad for det.. treffer man på rette teneren,så er det ingen som føler seg teit..

martine sa for siden:

den første saltimen jeg var på var Corebar - det var utrolig morsomt! å jeg tror det er det samme sjarmeredende og ikke minst dyktige instruktøren som har pilates timene. så kanskje jeg bare får komme meg på en time. rett og slett.

matvraket sa for siden:

der jeg trener yoga (i Tromsø) har de ikke speil :D :heia:

martine sa for siden:

Det er speil overalt! 3 av 4 vegger - å stiller jeg meg bakerest - kan jeg plutselig være i første rekke... blir helt apatisk... men det finnes en som har yoga kurs her hjemme - som har det privat, dvs at lokalene man bruker er mer et klasserom el annet møtelokale, lurer på om jeg skal sjekke det ut også.

matvraket sa for siden:

ikkeså dumt å sjekke det ut Martine!!
i yoga er det ikkeså viktig å se seg i speiletmens man trener.. ;)

martine sa for siden:

Pilates blir jo en treningsform - men jeg har sett på Yoga tidligere, det at det er en avspenningsform som fokuserer på ro, pust og energi tiltaler meg veldig, det å finne roen når det stormer som mest, å kunne sette av tid til seg selv og sin egen sinnsro.

det er spennende.

matvraket sa for siden:

yoga finnes i mange former.. :D Madonna trener ikkeannet enn yoga.. sier hun :D

Carisma sa for siden:

Leste for litt siden at hun trente masse stavgang, så da er hun ikke helt konsekvent.... :rolleyes:

matvraket sa for siden:

hehe.. ja,de stjernene,de stjernene.. :D

men jeg har venninner som har strammet opp både her og der med kun yoga..
mange av øvelsene blir man ( jeg:rolleyes: ) faktisk svett og anpusten av.. :ja:

det jeg syns er bra med yoga sammenlignet med pilates.. er avspenninga både før og etter timen.. det er så digg!!og det er en utrolig fin måte å hente ny energi på..når man (jeg igjen :rolleyes: ) er helt tom for energi..
og så er Yoga over 5000 år gammel da.. og det er hvertfall noe som appelerer til meg ;)

Nille sa for siden:

Kan absolutt anbefale Winsor Pilates som kan kjøpes på nett.
Ellers er det noe som heter "Body Balance" som er en kombinasjon av tai-chi, yoga og pilates. Kjempebra. Trenes i gruppetime, sal.... og helt ærlig, det er ingen på slike timer som bryr seg om hvordan alle andre ser ut. Speilet er hjelp til å se at man gjør øvelsene riktig. Har prøvd flere av slike "body balance" timer og jeg liker best Les Mills sine. Se www.lesmills.com/nordic/nn/members/consumers/class-locator.aspx for å se hvem som tilbyr den typen trening nær deg.

Omelett sa for siden:

Jeg trener pilates på Elixia, og er slett ikke myk. Det er en viktig grunn til at jeg faktisk går på disse timene. Jeg har prøvd å trene hjemme, men det er vanskeligere å gjøre øvelsene riktig fra en bok eller en dvd enn når du ser deg selv i speilet og får rettledning av instruktøren. Pilates er en treningsform der du må konsentrere deg og fokusere veldig på din egen pust og utførelse av øvelsene, så det er ingen som tenker over hvordan andre ser ut eller hva de gjør. Jeg liker denne formen for trening nettopp fordi det gir meg en sjanse til å fokusere på meg selv og min egen avslapping mens jeg trener. :) Jeg trener step og aerobic også, uten å ha koordinasjon :rolleyes:, og i de timene syns jeg det er vanskeligere å ikke sammenligne meg med andre, fordi man ikke er så innadvendt mens man holder på.

janne87 sa for siden:

har prøvd litt nå. vondt i magen i 3 dager etterpå.
så dette fungerer virker det som:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.