< Tilbake til oversikten

Enchilada

bambi87 sa for siden:

Det er så enkelt å lage det, og utrolig godt:) Det er en rett av CF, løk, kyllingfilet og Samba Oelek:

1. Man skjærer 400 gram kyllingfilet i strimler og steker det i smør til det blir gylden.
  2. Så skjærer man 2 løk i biter og steker det det med kyllingfilet til løken blir myk og gylden.
  3. Så heller man da over 1,5 - 2 boks CF over kyllingfilen og løken og 2 TS Samba Oelek ( man får kjøpt det på Meny, Ica og Mega bl.a ) og lar det små koke i ca 10 minutter og etter det så tar man pannen av platen og la det godgjøre seg ifra 15-20 min:)
  4. Så finner man en ildfastform og smører den med smør, og legger Encheladaen der og drysser på med ost og la det smelte i ovnen ( varme stekeovnen på ca 200 grader ).

Det er godt med salat og Tzatsiki ved siden av. Jeg lager Tzatsikien av:

En boks med seterrømme, 5 hvitløksbåter, en SS med kaldpresset oliven olje,en TS med balsamico eddik og en skrelt agurk som er raspet:)

Ellers så er det godt med hvitløksdressing ( en boks med seterrømme, 5 hvitløksbåter og en SS kaldpresset olje ) :)

Bon apetitt!!!:heia:

Mjauritz sa for siden:

Høres kjempegodt ut!!

pingu-72 sa for siden:

Det høres kjempegodt ut, men hva er CF?

tveitan sa for siden:

Creme Fresh

bambi87 sa for siden:

Ja det er creme frech. Skrev at man kan ta 1,5- 2 bokser, men det kommer av man vil ha den litt suppette eller fast. Tenkte ikke på å skrive det da jeg skrev ned oppskriften:) Utrolig godt er det.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.