Hei !
Jeg har bestilt meg bok vedr. ketolyse dietten og skal begynne på den. Meldte meg inn her i går. Har mer enn 30 kg som må bort.
Jeg har lest en del her inne og er imponert....
Kunne tenkt meg å komme i gang før jeg fikk ketolyse-pakken.
Så jeg lurer litt :
Hva slags grønnsaker er smart å spise ? regner man gram karbohydrater på grønnsaker ?
Når det gjelder krydder, hva slags krydder er best å bruke ? før brukte jeg en del fajitas og taco krydder... men de inneholder jo karbohydrater ?
Ser at flere spiser bacon til frokost, men jeg kunne ikke finne på baconpakningen om denne inneholdt noen karbohydrater..
Så hvis man spiser 2 egg og 3 skiver bacon til frokost...hvor mange gram karbohydrater blir det ?
Det var bare noen spm. for å få meg litt i gang.. om noen hadde tid til å svare... jeg skal selvfølgelig sette meg inn i boken ....
Patella...:)
Du skal spise grønnsaker som vokser over jorda :ja: Mesteparten av dagen karbekvote bør komme fra grønnsakene.
Veie og telle karbohydrater.
Her kan du søke opp forskjellige matvarer og finne antall karbohydater: www.matvareguiden.no
Allt som står 0 i antall karbohydrader, kan være opptil 1 pr 100 g.
2 medium egg er ca 1 karbohydrat. Det er 0,9 karb. i 100g. egg.
Bacon, rent kjøtt og fisk og fugl teller jeg ikke karber på :)
Drikk masse vann, minimum 2-3 liter dagen
Bruk oljer og smør (ikke margarin)
Og ikke vær redd for å bruke fett.
Når boka kommer, anbefaler jeg at du leser den godt. Der står det masse, samt tips osv. Og en del oppskrifter som kan være greie å følge i starten
Hei....takk så mye....:-)...
Ja, skal lese boka godt.... er jo en helt nye tankegang.... har på en måte en sperre mot fett... så ønsker å sette meg inn i dietten... men er ivrig etter å starte... så takk igjen...:-)
Men kjøttdeigen inneholder ofte lite rent kjøtt og mye avskjær og rester, så for renest mulig kjøtt ville jeg brukt karbonadedeig... :rolleyes: Stek den heller i masse smør.
Takk så mye for alle svar... det har hjulpet meg i gang....:-) gleder meg til boken kommer...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.