Etter å ha slitt med lavt stoffskifte en periode,gikk jeg opp drøyt 20 kilo. Er nå medisinert med Levaxin,og prøvene er fine. Men da vekta ble uutålelig,bestemte jeg meg for å oppsøke naturopat.Gleden var stor første uken da jeg hadde gått ned 2,5 kilo (atkins-dietten),men når jeg måler meg i dag har disse komt på igjen. Har hatt samme aktivitetsnivå (sykler/går 1 times tid for dag), og spiser 3 jamnstore måltid (med egg,kjøtt og fisk,samt litt salat med) daglig,dog ikke etter 21 på kvelden. Er dette vanlig,hva kan dette skyldes? Har vært litt mindre tørst denne uka og nok drukket litt mindre,men passert 2 liter daglig likevel. Har også spist litt jordbær med fløte (3-4 kurver) denne uka-kan dette være årsken? Svar mottas med takk,er deppa nå:mad:
Så mye jordbær kan nok hindre at du kommer i ketose igjen ja. I en kurv er det 500 bær til 6,6 g pr 100 g. Det betyr 33 g karbo pr kurv, og blir nok for mye karbo for de fleste .
Du skriver ingenting om at du får i deg fett.
Fett er veldig viktig at du får i deg.
Kaldpresset olje eller skikkelig SMØR (Tine meierismør er et eksempel).
Stek gjerne i smør og hell oljen over salaten og ellers der det passer.
Da du spiser jordbærbær, spiser du bare bærene, eller har du fløte til?
Rene karbomåltider skal du ikke ha, og husk at fløte også inneholder karbo.
Elles synes jeg du spiser altfor mye jordbær.
Kutt ned kraftig, aller helst helt i en periode.
Teller du karbo så du vet hvor mye du får i deg?
Drikker du brus, eller får du i deg søtningsstoffer på annen måte?
EDIT: ser du tar fløte til jordbærene :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.