Jeg har alle tre typene ketolysetabletter, og skal dermed ta de ulike tablettene til forskjellig tid av døgnet, morgen, lunsj, middag og kveld iflg. påskriften på tablett-boksene. Jeg synes dette er litt strevsomt å huske på, og lurer på om det er greit å ta alle samtidig, evt. noen morgen og noen kveld, dersom det er noen av disse som ikke bør tas samtidig.
Eller MÅ man ta de som "foreskrevet" for at de skal ha (optimal) effekt?
I følge Torkil kan noen vitaminer/mineraler hindre opptak av andre. Så tablettene er tilpasset at ingen skal blokkere for hverandre, men sørge for opptimalt opptak i kroppen. Forøvrig tar jeg de ikke selv, for jeg tåler de ikke.... :(
Det beste er å ta de som forskrevet. Jeg sleit sjøl med å huske de, men kjøpte meg en dosettboks (for en uke) på apoteket. Den er alltid i veska mi og det er lettere å huske på :)
Skikkelig vondt i magen. Svir, brenner og kramper. Av de som skal tas 2 ganger pr dag. Men jeg har det sånn med endel andre kosttilskudd også, gerimax blandt annet. Mens andre igjen går helt fint. Tror det er noe virkestoffer jeg ikke tåler. :rolleyes:
Smart tips, men jeg er litt skeptisk til dette for min egen del. Føler at koblingen medisiner (ref. dosettboksen) og kosthold blir litt vel sterk. Jeg er sikkert litt rar som tenker sånn, men men... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.