hjelp meg å finne styrken til å holde meg på lavkarbo! har kjempe vær i trøndelag for tiden å det er så varmt at jeg knapt gidder å lage meg mat. så har ikke gått ned noe denne uka for det har bare blitt utskeielser. med pizza potetsalat,pølser. men er d då ille å spise frukt? har spist en del vannmelon. jeg ammer ennå så er ikke på streng lavkarbo, men spiser ikke brød som var min hoved kilde for mat å spiser bare bittelitt potet og pasta av og til. selv om jeg har redusert karbohydratene drastisk i forhold til vanlig har jeg ikke det store vekt tapet. 2,5 kg på 3 uker:( siste uka har jeg som sagt ikke gått ned noe. legen sa jeg skulle kutte ned til 1/3 del å d har jeg hvertfall gjort. men ikke noe særlig virkning. nå skal det også sies at jeg har mange i familien med over vekt. min mor å hennes 2 søstre har fått operasjon. jeg prøver alt men føler bare jeg møter veggen. operasjon er ikke noe som er altuelt for meg i dag, men har bare nødt til å bli kvitt hvertfall 20 kg. har lyst til å komme meg ned 30kg, men nå er hver kg ei mile pæl:o
jeg leser at det er mange her som klare å gå ned mange kg, det vil jeg også, men d går så sakte:confused: utolmidig for å si d sånn;)
til dere flinke slankere hjelp en kvinne i nød!!!:eek:
Aller, aller først: GRATULERER med minus 2,5 på tre (to?) uker!! Det er KJEMPEBRA!!!!
Grunnen til at du ikke har gått ned den siste uka, kan godt være på grunn av utskeielser, det er fordi du mister mye vann i starten (som er grunnen til raskt vekktap de første dagene/ukene), og når du nå har utskeia, er det trolig at du har fått litt vann i kroppen igjen. Måler du deg? Føler du at klærne sitter bedre?
Hva er det legen har bedt deg kutte ut? Vil han at du skal spise en tredjedel av det du vanligvis spiser, eller er det kalorier/karber?
jeg skjønner at du er utålmodig, det er jeg også, og skulle helst gått ned ALt i går.
Men det går ikke. Vi må bare ta tiden til hjelp, og du gikk vel ikke opp på kort tid heller?
Frukt bør du holde deg unna om du vil gå ned i vekt. Det er masse fruktsukker i det. Og vannmelon inneholder IKKE bare vann!
Bær er isåfall bedre, men du kan ikke spise mye av det heller. Velg bringebær framfor jordbær.
(edit: jeg ser nå at du ammer. Da kan du nok spise litt frukt)
Rask og enkel mat:
Spiser du melkeprodukter? Lag "yoghurt" av creme fraiche og funlight. Det blir friskere enn varm mat.
Ta en dag hvor du trosser varmen, og lag en gryte/form med kjøtt og grønnsaker i dobbel/trippel porsjon, og frys ned resten. Spis av den når du er sulten.
Lag lapper/oopsies og pøs på med kjøttpålegg.
Lag generellt litt ekstra mat hver gang du lager mat. Da slipper du ihvertfall av arbeidet på kjøkkenet ;)
Enig med Aerola, sørg for å ha ting i bakhånd.
En grillkylling kan redde dagen, med salat til. Spekeskinke med rømmesalat er også godt og enkelt i varmen.
Selv pleier vi å grille endel, og griller da opp ekstra koteletter o.l som jeg kan ha i kjøleskapet. Perfekt å gnafse på når man bare er hjemmom og snur i døra på vei fra jobb til strand :ja:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.