Jeg ser at mange her skriver at de alltid har fløte stående i kjøpeskapet, og at de gjerne kjøper inn fløte i store kartonger av gangen. Men når jeg prøver dette selv, klumper fløten seg etter kun én dag etter at den er åpnet! Og uåpnet holder den seg maks to, tre dager. :confused: Hva er hemmeligheten? Kan det være at kjøleskapet mitt ikke er kaldt nok?
Nå for tida, som det er varmt er det vanskelig med fløte som holder. Problemet er som regel når man frakter den mellom butikken og hjemme. Men det kan høres ut som kjølekapet ditt ikke er kaldt nok ja. Prøv å sett den lengst inn kanskje? Ofte litt kaldere nærmest veggen.
Også har jeg merket at Q-meieriene sin holder veldig kort, tine sin holder bedre.
Rister du på kartongen da? Fløten klumper seg her i gården også, men jeg bare rister på kartongen og da blander det seg igjen :) Min teori: Man kjøper på butikken, fløten blir litt varm, man har den i kjøleskapet, fløten blir kald og fettet klumper seg sammen.
Et tips er å ha den i isbitposer og fryse. Hver "terning" er vel ei god spiseskje. Så tar du bare opp så mange du trenger.
Mvh Grovsnus
ha en god -----
Jeg rister alltid på fløteboksen av gammel vane før jeg bruker den. Det er som en mekanikk, nærmest, og jeg opplever aldri klumper :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.