Jeg har et produkt fra Atkins foran meg som er veldig godt når man har søt hunger.Det heter Toffe Bits og på posen står det (slik som det står på sjokoladene)Net carbs 1 g med ring rundt! er dette pr 100 g? eller er dette på hele posen? og det er net carbs man skal telle? eller har jeg misforstått? og siden du er så god i engelsk:D .. så står det ofte på pakkene pr servings,hva er foreksempel 1-2 servings?
Så kjøpte jeg en sånn vaffelmiks.På den står det : 1 cup mix. Hva er en cup? halvliter? :rolleyes:
Det er nok pr serving/toffee. 1 gram pr 40 gram serving står det på Atkins.com.
1 stk. 8oz (226.8 gra, ) pose har 5 servings står det også..... Det virker litt forvirrende syns jeg, siden 5 stk da skal veie 200 gram. Er det 5 stk i en pakke eller i posen ? Kanskje posen veier noen gram ?!
Uansett - i dette tilfelle er det 1 gram karbo netto pr toffee !
Normalt er 1 serving 1 stk. En sjokolade er 1 serving. Er det to sjokolader i pakken står det ofte bakpå "2 servings" og karb innhold pr serving etc. Pass deg for maltitolen !
Det er 5 servings "porsjoner" i posen. Posen veier 225 gram. En serving/porsjon er 40 gram. Da må du enten telle hvor mange "kuler" det er, og dele mengden på 5. Ellers på du veie opp 40 gram x 5. Det skal vel gi samme resultat !. 1 karb pr porsjon !!! Hele posen 5 karber !
Det var disse ja! Men der er mindre de som er i posen, men hele posen 5 karber :eek: stilig..men etter to håndfuller så er det rett på do,men jeg merker faktisk at man kan la kroppen venne seg til maltitol :eek: :eek: dvs at man tåler mer etterhvert.Man skal selvfølgelig ikke overdrive da :)
Tusen takk for at du skjekket det opp nille :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.