< Tilbake til oversikten

Brød, for en gangs skyld!

sara sa for siden:

Hei alle,- hvis man skal skeie ut med brød, for EN gangs skyld, hehe-- noen som vet hva som er "mest fornuftig" av brødene i butikken, bortsett fra Fedon-brødet da? Jeg elsker et brød som heter Vita Hjertegod, skal være supergrovt, står bakpå at det er 29 gram karb per 100 gram. Så fant jeg et i dag, på ICA, som heter Gastro Speltbrød. Inneholdt ikke rent hvetemel i det hele tatt, på innholdsfortegnelsen sto det : 33% speltflak, speltmel, linfrø, solsikkefrø osv.. Men inge karbeoversikt..:o

Kanskje ikke så nøye når det kun er snakk om noen skiver og for en helgs skyld, men tenkte å minimere skaden dersom det er mulig.;)

sara sa for siden:

glemte å si at jeg ikke følger ketolyse eller noe sånn, men jeg spiser likevel ganske strengt og bevisst lavkarbo til daglig.

Ignite sa for siden:

Du...

Det er helt greit å skeie ut innimellom. Spis loff for den saks skyld.

Du vet hva som gjelder. :)

sara sa for siden:

Hehe, takk... Noen ganger trenger jeg å bli minnet på det:D

Carisma sa for siden:

Spelt inneholder like mye karbo som vanlig hvetemel.
Forøvrig er rugbrød (de har ferske på meny og ultra) ganske ok.

Bambolona sa for siden:

Tror jeg har sett et Lindberg brød i hyllene eller kanskje frysedisken? Har ikke prøvd det, men det ser nå ganske allminnelig ut.... Derimot pleier min mor å kjøpe en type brød som man også kan kjøpe på SATS. Husker ikke hva det heter desverre! :( Men det er utrolig godt! Beste brødet jeg har smakt. Ferskt og med fullkorn og masse andre gode ting. Det er litt dyrt da. Kanskje en 40kr. Vet bare at man får kjøpt det på Bunnpris...

matvraket sa for siden:

LHL har også et brød som er helt greit karbeinnhold i ;)
og Fedonbrødet er digg :sikle:
har ikke smakt Vitabrødet enda, men det er vel sikkert godt det og :)

sara sa for siden:

Takk! :) Jeg synes Fedonbrødet er ok, men ikke så godt som Vita-brødet feks. Flott med innspill til andre gode brød! Får se hva jeg ender opp med. Skal bli en god helg i hvertfall:D

achillea sa for siden:

Når jeg en sjelden gang skjeier ut, er det med brød eller pizza. Riktig nyter 1 skive godt brød. Godteri, is, kaker og frukt savner jeg ikke, men nybakt godt brød er min last.

Chunky sa for siden:

Jeg ligger på 20-100 gram kh per dag nå som jeg er "ferdigslanket" (geez - for et patetisk utrykk), så jeg spiser det jeg har lyst på, men tenker blodsukkernivå.

Dagens frokost: 2 tynne skiver nybakt Ingers rugbrød, 6 skiver roastbiff, 3/4 tomat, romanosalat, hjemmelaget remoulade, mengder vårløk + stekt løk, sylteagurk og et glass lettmelk. Ca 45 karber med superlav GI. Himmelsk, men vær obs på ulvehunger 3 timer etterpå :)

P.s. Du er fortsatt i ketose etter en slik frokost. Ikke tro noe annet.

luringen sa for siden:

vita sitt. El dansk rugbrød.

Impulsiw sa for siden:

Omega3 brødet er det lite karber i..tror det er mindre en vita brødet.:ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.