< Tilbake til oversikten

Bedre uten brød

vera82 sa for siden:

Er det noen andre som har lest boken Bedre uten brød? Og er det andre som følger denne med 60 - 72 g karbo om dagen?

Photobscura sa for siden:

Jeg har lest boka, den er veldig bra! Men jeg følger ikke OE, ikke sånn sett. På vedlikehold er det helt gull for meg å ligge på 50-70 gr kh om dagen og rikelig med fett. Men jeg kan ikke ta det ut på poteter og stivelse, så BE funker ikke for meg.

vera82 sa for siden:

Jeg har prøvet og kutte karbo helt ut, men da ble jeg skikkelig dårlig, så må ligge på noe tror jeg :rolleyes: Skal prøve ut denne teorien fra og med mandag, så får jeg se om den passer for meg.

Tidl. medlem sa for siden:

Jeg har også lest den. Tror jeg ligger deromkring, må ta det litt rolig siden jeg ammer. Planen er mer og mer Skaldemann 10+ etterhvert..

Luna* sa for siden:

Kan jeg spørre hva OE og BE betyr? :o

Photobscura sa for siden:

OE er optimal ernæring, en kostholdsfilosofi. BE er brødenheter, måleenheten OE bruker for å vise hvor mye du kan spise av karbohydrater pr dag.

Mercudia sa for siden:

Bare til info : Jeg kjøpte boken i går på capris.no til bare 69 kr!! :)
Det er vel billig det!?! :D
Fikk melding i dag om at den er på vei allerede. Så jeg har den vel i postkassen ganske snart. glede seg

vera82 sa for siden:

Ja, det var billig, ga mere for min gitt ;)
Den er veldig bra, og vært en oppvekker for min del :)

SunnhetMedSirrup sa for siden:

fikk leste de 15 første sidene mens jeg ventet på at en veninne skulle finne arbeidsutstyr ( div saks,papir , notatbok m.m. ) i bokhandelen :)

Chantelle sa for siden:

Hei!
Ja jeg har også lest denne boken og følger prinsippet etter karboene(maks 6 BE).
Jeg følger ph-dietten nå, med fokus på basisk mat, men passer samtidig på at karboene er under BE-grensen..

Iset sa for siden:

Bruker Kwasniewski BE? Det trodde jeg ikke? Jeg har lest noen matlister av ham og det går mer på det å bare holde seg til mest mulig animalsk mettet fett og spise maks 300 gram frukt/bær eller grønnsaker totalt daglig osv. Men det er kun i Bedre uten brød-boka (som er skrevet av Lutz) jeg har sett BE-betegnelsen?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.