noen som driver med jogging eller går turer? Tenker da de turene du går/jogger som trening, litt kardio. (Ikke summen av alle skrittene på en dag fra skrittteller)
tenkte å utfordre alle til en konkurranse om være mest mulig aktiv, selv i denne varmen.
Om du ønsker å teller timer og minutter eller km spiller ingen rolle, så lenge du er konsekvent.
Her er bare å skrive hvor langt/mye du har gått/jogget og oppdatere for hver gang du har vært ute en tur. Så ser vi i slutten av juli hvor flinke vi har vært.
Dette er kanskje det jeg trenger for å komme i gang? En gang i tiden likte jeg å starte dagen med en joggetur (eller, likte og likte, merket at kroppen likte det da iallefall), jeg vil prøve på det igjen. Eller en kveldsrunde.
Kan det telle det om jeg går på stepmaskin? Er ikke alltid jeg kommer meg ut av huset...
Jaa, jeg blir med! I fjor sommer gikk jeg massevis av turer rundt omkring her jeg bor, og jeg merker at jeg savner det. Kroppen savner det også. Det KAN hende at jeg venter et par dager nå, for det er litt uutholdelig å konsentrere seg om noe annet om kveldene enn å lage mat og overleve...
Jeg kan vel sette meg et mål! Et overkommerlig et.. Skal vi se... 31 dager i Juli.. da skulle jeg kunne klare 10 turer. Det blir hver tredje dag. :ja:
syns at jogge og step maskiner skal telle. Men ikke summen av alle skritt på en dag. Tanken er den økten som gir det litt utfordring.
Min plan er å klare 75 km de neste fire ukene. Det gir et snitt på 2,7 km per dag, noe jeg mener er fullt mulig. Jeg prøver å jogge 5-7 økter i uken, også går jeg tur hver dag med hundene. Vil prøve at det bare er joggingen som teller. Forrige mål på 60 km gikk greit.
Blir med jeg.
Mål: Gå rask tur med varighet på over 1 time 20 ganger.
Status:
1 juli: 1 t og 15 min (7459 skritt), 5,36 km (jeg går tydeligvis ikke så fort nei)
Vil bare tipse om denne flotte siden: iform.nu/ Her kan du legge inn ruten din og se hvor langt du har gått. PS. Ikke lurt å lagre med fullt navn og utgangspunkt i hjemmet ditt da den blir tilgjengelig for alle idet du lagrer.
Status:
1 juli: 1 t og 15 min (7159 skritt), 5,36 km (jeg går tydeligvis ikke så fort nei, jeg har for korte bein)
2 juli: 2 t og 30 min (ca 12000 skritt), 9 km med barnevogn.
Status:
1 juli: 1 t og 15 min (7159 skritt), 5,36 km (jeg går tydeligvis ikke så fort nei, jeg har for korte bein)
3 juli: 15 min rask gange og 30 min sakte gange (til og fra SFO), 2 km med barnevogn
Hjelpe meg så flinke dere er da!
Tror jammen jeg sier at jeg begynner i kveld! Mål for første uka:
Søndag, tirsdag og torsdag; ca 1/2 times gange i skogen.
Hurra! Jeg trenger også litt motivasjon for å gå turer igjen. Jogge kan jeg ikke, på grunn av ødelagte knær, men jeg kan fint gå.
La oss si at i juli (hvilket det er igjen 26 dager av), skal jeg klare å gå 400 minutter, hvilket tilsvarer et drøyt kvarter om dagen. Det er kanskje lite, men det er en start!
Status:
3 juli: 15 min rask gange og 30 min sakte gange (til og fra SFO), 2 km med barnevogn
5 juli: 1 t og 10 min (5285 skritt), 6 km (stemmer ikke helt overens med antall skritt fra 1/7. Enten har skritt-telleren spilt meg et puss eller så har jeg gått lengre skritt i dag? Det siste kan jo stemme siden jeg har gått 640 meter lenger på 5 min kortere i dag)
Stryk søndag, var litt redusert i går, så jeg orket bare å rocke:o
I dag rekker jeg det heller ikke, skal på besøk i kveld, så får prøve på tirsdag, onsdag, torsdag istedet...
Jeg har gått, jeg har gått! :spent:
Første tur i går, 45 minutter (og litt overoptimistisk ang knær og rygg og hofter etter en litt for lang pause..), det var hææærli'!
Ok, jeg er ikke superaktiv, haha, men så satte jeg meg ikke akkurat skyhøye mål heller (men! Jeg trener yoga hver dag, så det så).
Så langt: 90/400 minutter tilbakelagt ... (og da har jeg glemt å telle med turer til butikken og sånn. Halvparten av de minuttene var forresten med tunge hylleplater ;)).
Vel, nå har mannen hatt en uke ferie, og jeg har ikke gått noe som helst! Skjerpings! Eller det er ikke helt sant da, for i dag har vi vært i Oslo i 8 timer, og gikk hele tiden, men det var i kosetempo!
Status:
5 juli: 1 t og 10 min (5285 skritt), 6 km (stemmer ikke helt overens med antall skritt fra 1/7. Enten har skritt-telleren spilt meg et puss eller så har jeg gått lengre skritt i dag? Det siste kan jo stemme siden jeg har gått 640 meter lenger på 5 min kortere i dag)
Har tatt en uke pause, skylder på været, PMS og feriemodus. Men har tatt igjen litt i dag:
12/7: 45 min, hvorav 8 min og 22 sek jogging! :eek: Det er ny rekord for meg, jeg jogget så langt uten å føle at jeg døde. Jeg tror jeg kunne prsset meg selv litt til også, men jeg hadde satt meg et mål og holdt meg til det. Greit å ikke være helt på randen også, slik at det ikke blir et slit å ta en tur en annen gang. 3806 skritt og 3,52 km.
ja, men dette får jo ikke gått da!!!:o var litt vel optimist. Ikke lett å få til med en samboer som er mye borte og ei på 9 mnd som er med meg hele dagen:).....
Meeeen skal klare det nye tur målet mitt!! Må si meg fornøyd med det for dette er raske skogsturer med vogn og litt jogging innimellom:D
Uah, det forholdsvise enkle målet mitt blir ikke nådd i juli. Men jeg kan faktisk plusse på tre turer til denne uka, så jeg klarte 6 av 10 turer. Jeg håper vi kan fortsette på ny tråd i august, så kan jeg regne juli som en dårlig oppvarming bare....
390 av 400 minutter.
Hahaha! Jeg har sikkert gått ti minutter som jeg har glemt, forsåvidt. Men det var så vidt.
Gikk i en time nå i dag, for nå er jeg sånn ca frisk. Hurra!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.