< Tilbake til oversikten

Forkjølelse som nekter gi slipp, tips?

turbokano sa for siden:

sliter med en forkjølelse som ikke vil gi seg,hatt den i 1,5 uke nå,hoster å harker så mye at jeg ikke får sove om natta,så begynner bli sikkkelig lei,stemmer er som ei kråke på fylla å.
vært hos legen men de kunne ikke gjøre noe:S
noen kjerringråd som kan hjelpe litt?
har akkurat begynt ferien og ser mørkt på dette,når det endelig er knall vær og alt bare skal være vellstand så er jeg syk..:(

Carisma sa for siden:

Jeg har en hestekur som hjelper hvis jeg brygger på noe... Kan være at troa på det er det som gjør utslaget, men... ;) Uansett, i et kopp varmt vann tar jeg 2 brusetabletter c-vitamin, 1 brusetablett solhatt, 2 stor ts honning, og rører godt. Hiver det nedpå (det smaker død grevling :eek:) Og tar en kopp te med appelsinskive i etterpå. Så sover jeg en lang natt. Pleier å skremme viruset :D
Sambo har derimot mer tro på Ratzeputz....

Kitt sa for siden:

Kan ikke legen hjelpe, er det nok en sinna virus du har fått med deg!

Varm drikke (gjerne med honning), ingen melkeprodukter, forsiktig med fysisk aktivitet.....

På apoteket har de Noskapin hostetabletter. Demper så du får sove (forhåpentligvis).
Ofte hoster og harker man seg sår og kroppen produserer mer slim pga det osv. Noskapin kan stoppe den onde sirkelen. Prøv et par dager og se om det hjelper.

God bedring!:klem:

Gracella sa for siden:

I en stor kopp har du ca 1 ss godt hakket ingefær og en goood ss honning. Press over dette saften av 1/4 - 1/2 sitron alt etter hvor syrlig du vil ha den (og hvor mye C-vitaminer du vil ha).
Fyll opp koppen med kokende vann og drikk den så varm som du klarer.

Denne er virkelig god på forebygging, men jeg vil tro at man også vil føle seg bedre når man allerede er blitt syk.

PS: Du skal ikke spise ingefæren men la den ligge i bunnen og avgi smak...

God bedring!!

Homer Simpson sa for siden:

Av de tingene som ikke virker er et stort glass cognac det beste:D

Gracella sa for siden:

... og så blir det litt morsommere å være syk :stuart:

Bulldog sa for siden:

Jeg pleier å drikke altfor mye akevitt eller annet krydret brennevin, så jeg glemmer forkjølelsen der og da. Også blir jeg så fyllesjuk dagen etter at jeg glemmer den da også :D

Også går jeg og snufser i lange tider ;)

Lett aktivitet, mye vann, te og noe distraherende (så du ikke tenker så mye på at du er klein) har fungert mye bedre ;)

dydde sa for siden:

allergi mot enten meieprodukter eller egge plumme?

Ivory sa for siden:

Prøv å skylle munnhulen med saltvann (1 ts salt rørt ut i et krus med lunkent vann). Gurgle det også i halsen. Salt tar knekken på bakteriene;) Kan også prøve neseskylling.

Photobscura sa for siden:

Stemmer for ingefær- og sitronkok (men jeg dropper honning da jeg overhodet ikke tåler sukker). Noskapin er også fint for å få søvnen på stell, noe som er ganske essensielt når man er syk. God bedring!

laila-76 sa for siden:

Ta noen ts. med sitronsaft iløpet av dagen, og i noen dager fremover. Kjøp sitronsaft på flaske. Eg har reddet mangen forkjølelser med det i vinter. Har ikkje vert sjuk i vinter pga den. Det hjelper og mot kvalme. Good Luck!!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.