Hei på dere.
jeg starter på ketolyse fra 1.juli. men hva spiser dere?
sånn iløpet av en dag? frokost, lunsj, middag og kvelds....kan man spise noe i mellom dette?
og hvor mye har dere gått ned i vekt på ca 6 månder?
masse spørsmål........:confused:
hei
Jeg går ikke på en spesiell kur, men lav karbo generellt
Jeg spsier det meste jeg spiste før, minus alt som inneholder karbo i mengder
Dvs brød , sukker, frukt, ovs
Så til frokost spiser jeg foreks salat med eggerøre og fisk eller egg og kjøttpålegg
til lunsj salat, kanskje med " noe varm mat" til.
Middag , spiser jeg nesten som før, minus potet, ris og pasta
til kveld spiser jeg nesten som til frokost, litt ann på om jeg er sulten
jeg er ingen ekspert her inne, har noe kunnskap om mat og hva det forskjellige inneholder,
vet ikke hvor "riktig" det er , men jeg har i begynnelsen brukt litt aktinson produkter innimellom, og litt protein drikker. som inneholder lite eller ikke karbo
Dette har funket for meg
Er nå over det værste "suget "
Jeg spiser som regel cottage cheese med litt sukkerfritt syltetøy eller bær, og hakkede nøtter, til frokost, salat med ost og skinke, kylling og pinjekjerner, egg og reker, tunfisk eller lignende til lunsj. Med rømme eller olje. Middag er kjøtt eller fisk med blomkål-ris, squash-"spaghetti", stekt sopp, eller andre grønnsaker.
Sjelden jeg trenger kveldsmat, men innimellom spiser jeg oste-knekkebrød ,med rømme eller smøreost.
Jeg spiser stort sett dette:
Frokost: 1 egg, 50 g bacon stekes i meierismør uten salt. Evnt bytte ut bacon med røkelaks. Evnt 2 bløtkokte egg.
Lunsj: Middagsrester som 1 kotelett, 1 kyllingbryst, fiskekake, kyllingvinger, grillskiver, stekt eller kokt laks/ørret... + en liten grønn salat
Mellommål: blåbær, bringebær, hasselnøtter, mandler
Middag: Laks/Ørret/Kylling/Svinekjøtt/biff/kjøttdeig/lammekjøtt/koteletter etc stekes eller grilles. Grønn salat eller brokkoli eller asparges/grønne bønner til. Sjysaus eller annen saus uten mel og melk
Jeg spiser ikke brød, poteter, gulrøtter, frukt, ris, knekkebrød, sukker, kunstig sukker (heller ikke lettbrus, atkinsbarer, sukkerfritt godteri, kaker og desserter søtet med kunstig sukker). Husk at det er sukker i alskens matvarer som ketchup, grillolje...
Jeg har gått ned 10,5 kilo på 10 uker og har nå en BMI på 22,9. Er veldig fornøyd med kostholdet.
I tillegg trener jeg minst tre dager i uka.
Lykke til.
Hanne
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.