Hei!
Lurer bare på om det er greit å spise Atkins barer når man går på Linderg. Har ikke Atkins vedlikehold og Lindberg mye til felles igrunnen? Synes de Atkins barene smaker utrolig godt!
Er ikke helt inni dette enda.. Men hvordan er det med disse polyoene, kan man trekke disse fra det totale karboinnholdet, eller gjelder det bare ketolyse?
Hjertelig takk hvis noen kan svare meg på dette, er litt småforvirra:confused:
Jada, det kan du. De inneholder kun 2 netto karber pr bar, og da er polyolene (sukkeralkoholene) trukket fra. Imidlertid er disse barene kun ment som måltidserstattere i nødsfall, og ikke hverdagsmat. Enn om sukkeralkoholder normalt sett ikke taes opp i tarmen og omgjøres til glukose sånn som sukkerarter gjør (sukker, fruktsukker, stivelse) så har det noen uheldige virkninger, som økt søtsug, følelse av sult selv om man ikke er sulten -noe som fører til at man gjerne spiser mer enn man trenger. Så la det ikke bli til noe annet enn noe du inntar en sjelden gang i blant.
Og SÅ gode er de vel ikke. Greie nok, men ettersmaken er helt utrolig syntetisk (bare vent til du har spist kun ren mat lenge nok og får skjerpa smaksløkene, da kjenner du de syntetiske smakene stikker seg ut som bare eff. Æck!)
Takk for svar Photobscura :) jeg var ikke sikker på om man kunne trekke fra polyoene når man følger lindberg.. Men prøver uansett å la det være en nødløsning.. Ren mat er uten tvil det beste!!
jeg har smakt en.. og jo.. SÅ god er den.. *best jeg har smakt * fyldig, mørk, smaksfull.. alt det du kan tenke deg i en mørk deilig liten rektangel..mm..::D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.