< Tilbake til oversikten

Føler meg ikke i form

Mt2t sa for siden:

Hmmm, oppblåst, trøtt og litt småsvimmel i dag. Føler meg ordentlig feit og uvel. Må ha fått i meg noe hvit gift, men vet ikke hvor fra...

Spiste 2 ferdigstekte baconkarbonader fra Meny i går, kan de inneholde mel?
Og hva skjer om man spiser for mye nøtter? Fikk i meg for mye valnøtter i går. Ble sittende og "stappe i trynet" på god, gammeldags vis, desverre...

Det må være en av disse...Eller en kombinasjon? Ellers spiste jeg i går;
2 kyllingklubber
2 laksefileter med smør og litt grønnsaker (sopp, løk, purre, paprika)
En diger "ostechips" laget på 8 skiver norvegia.

Lurer på om jeg skal kutte helt ut melkeprodukter en uke eller to, kan det være en ide?

Carisma sa for siden:

Ferdige karbonader inneholder som regel rundt 6-7g kabrohydrater pr 100g. Stort sett i form av potetmel eller tapiokastivelse. Det kan være dette du reagerer på.

Valnøtter er ikke blandt de værste nøttene, 3,3g på 100g, men om du spiste lite grønt i løpet av dagen kan det rett og slett ha blitt litt tungt for magen.

Fyll på med vann og fiber i dag :ja:

Kula sa for siden:

Kan det være varmen du reagerer på? Når det er sol og nærmere 30 grader trenger kroppen ekstra mye væske.

Mt2t sa for siden:

Ja, Kula, det kan hende. Lå jo i sola i flere timer i går, men drakk masse vann da. tror jeg var oppe i mellom 4 og 5 liter til slutt..

Men er også solbrent, så det har nok med det å gjøre.:rolleyes:

Mt2t sa for siden:

Tror faktisk ikke det ble noe grønt i det hele tatt:eek:

Okei, da får vi se i løpet av dagen om jeg blir bedre. Skal holde meg unna både nøtter og sol:(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.