< Tilbake til oversikten

Hvor lenge varer solkrem?

Photobscura sa for siden:

Jeg vet at man generelt skal smøre seg hver gang man tar en dukkert, men når man bare ligger og slenger i parken f.eks, varer solkremen hele dagen? Står ingenting på flaska jeg kjøpte.
Nå har jeg rukket å bli littegrann brent i år, så vidt, i pinsehelga, men smørte på aloe vera i tjukke lag et par dager, og det har gått over til å bli brunt. Jeg har kjøpt faktor 10 med full UV. Holder det?
Jeg har i grunn aldri befattet meg særlig med solkrem i og med at jeg aldri har vært en soltilbeder, men har begynt å sette pris på å døse i sola og det spiller ingen rolle for meg om jeg får farge eller ikke, og min porselenshud aldri blir mer enn lys gyllen. Ikke rød heldigvis :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Fant denne:

Solkremtips

• Bruk solkrem med fotostabilt solfilter som beskytter mot både UVA- og UVB-stråler.
  • Bruk rikelig med solkrem - en håndfull til en voksen kropp. Gjenta hver 2.-3. time og etter hver bading.
  • Unngå sola når den er på sitt sterkeste mellom klokka 12 og 15.
  • Husk å smøre deg før du går ut, selv om du ikke skal sole deg.
  • Bruk gjerne en dagkrem med faktor året rundt. www.dinside.no/777035/folk-faar-faktorsjokk
    Her er en annen artikkel: Slik unngår du smøretabbene. :cool:

Takker! Men å unngå sola mellom 12 og 15 ække lett når man er arbeidsledig :cool:

JenJen sa for siden:

Jammen det er jo ikke et solkremtips, så det kan du glatt overse :p Bare smør deg godt, og sett deg litt i skyggen av og til. Ha med noe som du kan bruke for å dekke til områder som er litt brente.
Jeg blir fort solbrent, men elsker å ligge i sola :o Mitt triks er å dusje i kaldt vann når det kjennes ut som at huden har fått nok. Og jeg dusjer alltid i kaldt vann med en gang jeg er ferdig med soltilbedinga. Dessuten snur jeg meg hver halvtime sånn at huden får hvile litt innimellom :ja:

Ja, nå er det ikke direkte soltilbeding jeg bedriver da :p. Bare liker å ligge i sola, ærlig talt kvitter det for meg om jeg får farge eller ikke. Kjenner det er godt for sjela med masse sollys, liksom!
Morsomt nok. Jeg har blitt solbrent to ganger i hele mitt liv, og den første gangen var det skikkelig. Tredjegradsforbrenning på Roskilde i 99! Da hadde jeg holdt meg unna sola siden tidlige tenår, og sovna i den brutale danske sola, og fikk kjøttkakehud i utringninga i nakken, har fortsatt masse "fregner" der som aldri går bort. :o. Andre gang var nå, og det var bare så vidt. Det ligger ikke til min familie å bli solbrent, tror jeg. Kan aldri huske vi fikk annet enn litt Nivea-krem på nesa fra en blå blikkboks da jeg vokste opp. Men synes uansett det er greit å smøre seg, for hudens og helsas skyld.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.